کد خبر: ۱۵۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 28 December 2015


مدیرکل گمرگ البرز از افزایش 55 درصدی ارزش صادرات استان در یک سال اخیر خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، بیتا بیات، نائب رییس اتاق بازرگانی البرز در بازدید از گمرک البرز که امروز(هفت دی)، با حضور رییس و اعضای کمیسیون حمل و نقل صورت گرفت، اظهار کرد: باید به نحوی برنامه ریزی شود تا صنایع استان برای صادرات و واردات از طریق این گمرک اقدام کنند.

وی صادرات و واردات از طریق گمرک استان البرز را گامی در جهت رونق اقتصادی این استان به ویژه بعد از لغو تحریمها عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امید است به زودی تمامی ادارات ذیربط در خصوص واردات و صادرات کالا به عنوان «پنجره واحد» در این گمرک مستقر شده و امور صادرات و نیز ترخیص کالا در این گمرک در اسرع وقت و طبق استانداردهای تعیین شده انجام پذیرد.

بیات خاطرنشان کرد: گمرک البرز از امکانات لازم به ویژه انبارهای مناسب برخوردار است که این امر در جهت روان سازی و تسهیل تجارت بسیار حائز اهمیت است .

نایب رییس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: پتانسیل‌های اقتصادی البرز بسیار بالاست و استان آمادگی دارد در سریعترین زمان ممکن ارتباطات اقتصادی خود را با دیگر کشورها توسعه دهد.

در ادامه مدیر کل گمرک استان البرز از افزایش 55 درصدی ارزش صادرات و همچنین 21 درصدی درآمد گمرک استان البرز از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه آن خبر داد.

حسین سالاری افزود: طی این مدت این گمرک بیش از 47 میلیون دلار صادرات و بیش از 142 میلیون دلار واردات داشته که نسب به مدت مشابه افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ماکارونی، رب گوجه، مربا، اسنک پیکوف، شامپو، مایع سفید کننده و مایع ظرفشویی، ماست خامه ای و کم چرب، کره گیاهی از جمله محصولات صادراتی از این گمرک به کشورهای عراق، افغانستان، انگلستان، پاکستان، ترکمنستان بوده است.

این مسئول،چای سیاه، دوربین مدار بسته، کرم دست و صورت، قرص و پودر ماشین ظرفشویی، ترانزیستور، خازن آلومینیومی، تیوپ لامپ کم مصرف از جمله کالا های وارداتی گمرک البرز برشمرد.

سالاری در پایان گفت: کالاهای فوق از کشورهای از جمله امارات، ژاپن، چین، ترکیه،آلمان، ایتالیا، جمهوری کره، هند ، فرانسه، تایلند و تایوان به این گمرک بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار