سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: همسو با سیاست های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرح نمونه گیری از تانکرهای سوخت رسان عراقی که از مرز رسمی پرویزخان وارد کشور می شوند اجرا می شود.
کد خبر: ۱۵۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 28 December 2015
سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: همسو با سیاست های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرح نمونه گیری از تانکرهای سوخت رسان عراقی که از مرز رسمی پرویزخان وارد کشور می شوند اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مرادعلی تاتار روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری قصرشیرین افزود: با توجه به ورود روزانه بیش از 120 تا 130 تانکر حامل فرآورده های نفتی از مرز پروزخان از این کامیون ها نمونه گیری خواهد شد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح از هر 20 تانکر سوخت رسان عراقی که از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین وارد کشورمان می شوند یک تانکر نمونه برداری می شود.

وی بیان کرد: پس از نمونه گیری که یک فرآیند کوتاه مدت است تانکرها برای جلوگیری از ایجاد ترافیک توقفی نخواهند داشت و بعد از اعلام نتیجه آزمایش ظرف مدت 24 ساعت اگر تانکر سوخت رسان حامل قاچاق باشد در هر نقطه ای از کشور متوقف خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از قاچاق سوخت و کوتاه کردن دست سوداگران ذکر کرد و گفت: سوخت یک فرآورده حیاتی در کشور و سرمایه ملی است لذا تلاش می شود تا هرگونه قاچاق ناشی از فرآورده های آن از بین برود.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه نیز گفت: طرح نمونه برداری از تانکرهای سوخت رسان عراقی اقدامی مناسب برای نظارت بر عرضه سوخت و جلوگیری از قاچاق آن به خارج از کشور است.

فرشاد رحمتی افزود: تمام تدابیر لازم برای اجرای این طرح در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرمانشاه با حضور نهادهای ذیربط فراهم شده است.

وی گفت: کار نمونه گیری توسط پژوهشگاه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه انجام می شود و آزمایش از آن نیز توسط سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی صورت می گیرد و گمرک و پایانه های مرزی هم در انجام این فرآیند حضور خواهند داشت.

رحمتی اضافه کرد: در راستای اجرای فرآیند ترانزیت سوخت مواردی مشابه این طرح در استان کرمانشاه اجرا شد که می توان به طرح آمایش ادوات کشاورزی اشاره کرد که کرمانشاه در این بخش از استان های پیشرو کشور است.

وی گفت: با اجرای طرح آمایش ادوات کشاورزی که سهمیه سوخت دریافت می کنند آمار دقیق این ادوات مشخص می شود و از عرضه سوخت خارج از شبکه هم جلوگیری می شود.

به طور میانگین روزانه 500 دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین وارد کشورمان می شود که پس از تخلیه در بنادر جنوبی کشورمان به عراق باز می گردند.

مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق محسوب می شود که بیش از 54 درصد کالاهای صادراتی از طریق این مرز انجام می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی قرار دارد که مرز رسمی پرویزخان هم مرز با بخش کردی و اقلیم کردستان و مرز خسروی هم مرز با حوزه عربی و حکومت مرکزی کشور عراق است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار