مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم:
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به آلودگی هوای کلان‌شهرهای کشور گفت: خوشبختانه هوای قم در وضعیت سالم است.
کد خبر: ۱۵۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴ 28 December 2015
به گزارش تابناک قم، رحمان دانیالی، بابیان این‌که نباید از اقدامات پیشگیرانه در خصوص آلودگی هوا غافل شد، اظهار داشت: بر اساس آنالیزی که آزمایشگاه هوای محیط‌زیست استان انجام داده است، وضعیت هوای استان سالم است و هنوز به مرحله هشدار نرسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفرتا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است، که خوشبختانه شاخص هوای قم در روزهای اخیر بین 100 تا 110 بوده است.

دانیالی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و تمهیداتی که در نظر گرفته‌شده است احتمال آلودگی بیش از این هوای قم بسیار کم می‌باشد.

وی افزود: البته باید یک سری از تمهیدات را انجام داد تا وضعیت هوا به مراحل بالاتر نرسد که در این میان مردم و شهروندان مهم‌ترین نقش را می‌توانند در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف ازجمله شهرداری در بحث حمل‌ونقل عمومی، پلیس راهور در بحث مقابله با وسایل نقلیه آلاینده و فاقد معاینه فنی هم می‌توانند در بهبود و استمرار پاکی هوا نقش داشته باشند.

وی ضرورت بررسی راه‌های مختلف برای جلوگیری از آلودگی هوا در ماه‌ها و سال‌های آینده را مهم برشمرد و گفت: قم یک شهر زیارتی است که در ایام مختلف و روزهای آخر هفته شاهد حضور مسافران در قم هستیم چنانچه اطلاع‌رسانی خوبی صورت بپذیرد و حتی بحث‌های کارشناسی و بررسی‌های لازم برای تعطیلی روزهای پنج‌شنبه انجام شود می‌توان آلودگی هوا در قم را به خوبی کنترل کرد.

دانیالی افزود: از هم‌اکنون باید مطالعات بر روی طرح‌های ترافیکی مانند طرح زوج و فرد در دستور کار قرار بگیرد تا بتوانیم از بروز اتفاقات و مشکلاتی که شهرهایی مانند اصفهان و تهران گرفتارند، جلوگیری کنیم.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار