معاون مدیر‌کل ثبت‌احوال در غرب مازندران
معاون مدیرکل ثبت‌احوال مازندران در غرب استان با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، گفت: مجریان انتخابات باید کارت هوشمند ملی را در اسرع وقت اخذ کنند.
کد خبر: ۱۵۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 27 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، اسماعیل فاخری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی چالوس با اشاره به مزایای کارت هوشمند ملی اظهار کرد: تجمیع تمام کارت‌های موجود و جلوگیری از مسائل امنیتی از جمله مزایای کارت هوشمند ملی است.

وی با بیان اینکه ثبت‌احوال کشور تنها نهادی است که با در اختیار داشتن اسناد هویتی تمام اتباع ایران وظیفه حفاظت از مرزهای هویتی و تابعیتی ایرانیان مقیم داخل و خارج از کشور را بر عهده دارد، افزود: این سازمان با تشکیل پایگاه اطلاعات جمعیت و نیز صدور کارت شناسایی ملی نقش مهمی در فراهم‌سازی زیر‌ساخت دولت الکترونیک دارد.

معاون مدیرکل ثبت‌احوال مازندران در غرب استان از ثبت 99.9 درصدی وقایع ولادت در  مهلت مقرر در شهرستان چالوس خبر داد و بیان کرد: از یک‌هزار و 122 مورد واقعه ولادت در سال‌جاری یک‌هزار و 115 مورد در مهلت مقرر قانونی به‌ثبت رسید و شهرستان چالوس توانست حتی یک‌درصد بیش از انتظار استانی را برآورده کند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌احوال شهرستان چالوس در مورد ثبت واقعه وفات در مهلت قانونی نیز براساس انتظار استانی عمل کرد، افزود: در مدت 9‌ ماهه امسال تعداد 549 واقعه فوت در این شهرستان به‌ثبت رسید که 543 مورد از آن در مهلت قانونی 10 روز به‌ثبت رسید.

فاخری تعویض شناسنامه‌های مستعمل و قدیمی را از جمله فعالیت‌های ثبت‌احوال عنوان کرد و یادآور شد: با همکاری بخش خصوصی طرح صدور شناسنامه یک‌روزه در استان اجرایی می‌شود که به دنبال آن شناسنامه‌ها توسط پست به‌ درب منازل تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌احوال هر شهرستانی در سامانه شبکه‌ای درون‌سازمانی قرار دارد، ادامه داد: اتوماسیون اداری با حذف کاغذ، صدور شناسنامه نوزاد در مدت نیم‌ساعت، ثبت واقعه وفات در کمتر از نیم‌ساعت، طرح آرشیو الکترونیکی اسناد، طرح پوشش وقایع حیاتی و... از جمله طرح‌هایی است که در سازمان ثبت‌احوال اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به فراوانی نام‌های فرزندان دختر و پسر در سال‌جاری اظهار کرد: اسامی امیر‌علی، ابوالفضل، محمدطاها، امیرحسین، امیر‌رضا، امیر‌محمد، علی، محمد، حسین و محمد‌مهدی به‌ترتیب برای پسران انتخاب شد.

وی در پایان گفت: نام‌های فاطمه، فاطمه‌زهرا، یسنا،نازنین‌زهرا، زهرا، هلما، فاطیما، رها، باران و ثنا به‌ترتیب فراوانی نام‌های دختر ثبت شده در امسال است.

*اعلام آمادگی برای احداث ساختمان ثبت‌احوال در مرزن‌آباد

رئیس شورای شهر مرزن‌آباد با اعلام آمادگی برای احداث ساختمان اداره ثبت‌احوال در این منطقه اظهار کرد: براساس مصوبات قبلی پیشنهاد شد که یک‌ واحد تجاری واقع در مرکز شهر را به این اداره اختصاص دهند که این موضوع توقع را برای ادارات دیگر نیز ایجاد می‌کرد.

علی‌ سام‌دلیری با بیان اینکه برخی از تجهیزات مورد نیاز توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر و بخش و بخشداری در اختیار اداره ثبت‌احوال قرار می‌دهیم، افزود: براساس تصمیم نهایی که در مورد استقرار اداره ثبت‌احوال در مرزن‌آباد گرفته شد ما آمادگی داریم تا یک واحد تجاری را به‌شرط پنج سال اجاره‌بهای ناچیز در اختیار ثبت‌احوال قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی به‌ مردم از وظایف اصلی ماست، گفت: زمینی را در منطقه‌ای از مرزن‌آباد برای احداث ساختمان اداره ثبت‌احوال در نظر گرفتیم که در صورت تایید نهایی در اختیار قرار .می‌دهیم و علاوه بر آن بخشی از مصالح ساختمانی آن را نیز تقبل می‌کنیم



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار