کد خبر: ۱۵۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 27 December 2015


رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان البرز گفت وگو را لازمه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو دانست و گفت: اصلاح طلبان به دنبال ایجاد این شرایط بین خود و رقبا هستند.

به گزارش ایرنا، محمد علی پورکریمی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: احزاب اصلاح طلب در بحث تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر حضور و مشارکت حداکثری مردم تاکید دارند و تمام تلاش خود را دراین زمینه بکارگرفته اند.

وی ادامه داد: لازمه تحقق این امر مهم، ایجاد فضای گفت وگو درجامعه است و با توجه به اینکه جامعه ای اسلامی داریم، باید زمینه ها برای تحقق این مساله نیز فراهم شود.

پورکریمی گفت: یک انتخابات بدون مساله بر پایه منافع ملی هدف احزاب اصلاح طلب است و با حمایت از دولت درتلاش هستیم.

دبیرحزب اعتماد ملی البرز در ادامه افزود: انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سرنوشت ساز است و امروز با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری باید زمینه را برای حضور همه اقشار مردم فراهم کنیم.

وی یادآورشد: با تلاش روز افزون احزاب اصلاح طلب شورای راهبردی اصلاحات جدا از احزاب شامل معتمدان، اصناف، بازاریان و اساتید دانشگاه تشکیل شده و نشست هایی را به صورت هفتگی برگزار می کند.

پورکریمی گفت: ورود این شورا کمک بسیاری برای پیشبرد اهداف اصلاح طلبی است و هنوز کاندیدایی از سوی احزاب و شورای راهبردی اصلاح طلب تایید نشده و تا پس از اعلام هیات نظارت، اجرایی و شورای نگهبان دراین زمینه دست نگه داشته ایم.

وی اضافه کرد: پس از نهایی شدن نامزدهای خبرگان و مجلس شورای اسلامی در کرج و ساوجبلاغ تصمیم گیری خواهد شد. تدوین میثاق اصلاح طلبان یکی از گزینه های مطرح برای رسیدن به اشتراک است به گونه ای که هم احزاب و هم نامزدها این میثاق را امضاء کنند.

وی یادآورشد: از 22 حزب کشوری، 13 حزب در کرج فعالیت دارند که اخیرا نیز چهار حزب ندای ایرانیان، اعتدال و توسعه ، ایثارگران و اتحاد ملی به آن اضافه شده است.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان البرز اضافه کرد: اصلاح طلبان از ابتدا حامی دولت بوده اند و آنچه در حد توان داشته اند برای منافع نظام و مردم بکار بسته اند.

وی تاکید کرد: اگرتخریب درکشور نباشد، خیلی از مشکلات و مسائل برچیده شده و احزاب و فعالان سیاسی نقش مهمی را ایفا می کنند. با نبود احزاب باندها جای آنها را می گیرند، بنابراین حضور احزاب و آزادی عمل آنها در عرصه های سیاسی و اجتماعی با اهمیت است.

پور کریمی درخصوص بحث 30درصدی مشارکت زنان در انتخابات نیز گفت: دربخش نام نویسی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد این بحث مهم بودیم که چهره های خاصی از اصلاح طلبان نیز نام نویسی داشتند .

دبیرحزب اعتمادملی در خصوص لغو برخی از نشست های اصلاح طلبان در استان البرز نیز گفت: نشست احزاب با استاندار البرز نوید بهاء دادن به فعالیت احزاب را داشت و وعده برقراری امنیت کامل در این زمینه داده شده است.

وی تاکید کرد: باید اجازه فعالیت به احزاب تا زمانی که مخل به مبانی نظام نباشد، داده شود و باید به نقطه ای برسیم که اجازه ندادن به فعالیت رقبا در کشور از بین برود.

دبیر حزب اعتماد ملی استان البرز گفت: اصلاح طلبان با سایر احزاب ائتلاف خواهند داشت و از اصولگرایانی که همفکری داشته باشند، استقبال می شود ولی این اتفاق نیفتاده است.

بحث استفاده از ظرفیت های قومی در انتخابات پرسش دیگری بود که مورد توجه قرار گرفت و رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان البرز نیز گفت: برخی از تشکل های غیر دولتی اقوام درشورای راهبردی اصلاحات هستند که در بحث رای قومیتی تاثیر مثبت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار