کد خبر: ۱۵۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 27 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) لاهیجان گفت: اکنون 571 نفر در شرق گیلان زیرپوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بختیار بختیاربازگیر صبح امروز در نشست مشترک بین کمیته امداد و اداره کل زندان‌های استان اظهار کرد: برخی از مددجویان کمیته امداد بالای 60 سال سن داشته و به لحاظ مالی و جسمی شرایط خوبی ندارند.

وی گروه دیگر مددجویان را افراد خود سرپرست یا بد سرپرست دانست و افزود: بانوانی که بر اثر فوت همسر یا طلاق سرپرست خانواده شده‌اند و نیز افراد از کارافتاده زیرپوشش کمیته امداد هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) لاهیجان با بیان اینکه جامعه هدف این افرادی هستند که سرپرستان آنها زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند، ادامه داد: 80 درصد آنها دارای مشکلات مالی و فقر و 20 درصد دیگر نیز افراد متمول هستند که به دلایلی با مشکلات مالی مواجه شده‌اند.

وی 80 درصد افراد زندانی زیرپوشش کمیته امداد را متمول خواند و تصریح کرد: به دلایل مختلف این افراد راهی زندان و خانواده‌های آنها دچار مشکلات مالی شدند که حدود نیم تا یک‌درصد از افراد زیرپوشش کمیته امداد در شرق گیلان را افراد زندانی و خانواده‌های آنها تشکیل می‌دهند.

بختیاربازگیر افزود: اکنون در املش 32 خانوار، در سیاهکل 14 خانوار، در رودسر51 خانوار، در آستانه‌اشرفیه 51 خانوار و در لاهیجان 48 خانوار زیرپوشش حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد شرق گیلان در زمینه ارائه خدماتی از جمله جهیزیه، مسکن، هزینه‌های کمک دانش‌آموزی و دانشجویی مشغول به فعالیت است، خاطرنشان کرد: اکنون 571 نفر در شرق گیلان زیرپوشش کمیته امداد هستند.

این مسئول یادآور شد: براساس شیوه نامه‌ای که اخیراً توسط کمیته امداد و امور زندان‌ها منعقد شده است، مقرر شده تا شرایط اشتغال برای خانواده‌های افراد زندانی فراهم شود ضمن اینکه در تلاش هستیم تا براساس این تفاهمنامه شرایط اشتغال برای سرپرستان پس از رهایی از زندان فراهم آید.

وی متذکر شد: در مواجهه با قرار بازداشت موقت تلاش می‌کنیم به لحاظ معیشتی به خانواده‌های فرد زندانی کمک شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
تمام گیلانیها باید کمیته امدادی بشند ...............
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار