معاون سیاسی امینی استاندارمازندران گفت: پارک موزه تاریخی حماسه اسلامی ششم بهمن سال60 آمل درمقابله با اتحادیه کمونیست در این شهرستان ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۵۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 26 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، علیرضا یونسی درستاد گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل که درفرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: هماهنگی های لازم با شرکت آب منطقه ای مازندران برای واگذاری حدود پنج هزار مترمربع زمین مورد نیاز حدافاصل بین پل 12 چشمه تا پل پنجم این شهر به شهرداری آمل، این شهرداری زیرساخت های لازم را برای اجرایی شدن این پارک موزه فراهم خواهد کرد.


وی افزود: سخنران مراسم گرامیداشت سی وچهارمین سالگرد حماسه اسلامی مردم آمل درششم بهمن سال60 آیت اله آملی لاریجانی شده و عملیات اجرایی پارک موزه حماسه ششم بهمن این شهرستان با حضور او اجرایی خواهد شد.


معاون سیاسی وامنیتی استاندارمازندران اضافه کرد: پس از واگذارشدن زمین به شهرداری آمل انتظار است تا درکمتر از یک ماه آینده به این مراسم زیرساختهای لازم را برای اجرایی شدن فراهم کند.


یونسی اضافه کرد: از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران نیز باید دراین مدت نقشه وفرایند اجرایی ساختمان موزه حماسه ششم بهمن آمل را برای اجرا به شهرداری آمل قرار دهد.


وی افزود: با توجه به تنظیم بودجه سال 95 دستگاه های اجرایی انتظار دیگر از اداراتی که در زمینه احداث این موزه دخیل هستند، بودجه موردنیاز برای تسریع دراجرای موزه حماسه ششم بهمن آمل اختصاص دهند.


معاون سیاسی وامنیتی استاندارمازندران با اشاره به اینکه حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 مردم آمل نقطه عطفی در ایستادگی و پایداری مردم این شهرستان در برای حفظ نظام نوپای جمهوری اسلامی درمقابل اتحادیه کمونیست ها بوده است، گفت: اززمان شکل گیری و حضور اتحادیه کمونیست ها درجنگل آمل، حماسه روز ششم و ترور 134 نفر از شهروندان آملی به شهادت رسیدند.


همه ساله هفته اول بهمن ماه در شهرستان آمل به پاس حماسه آفرینی مردم این شهرستان در ششم بهمن سال 60 با برگزاری برنامه های مختلف گرامی داشته می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار