امام جمعه چرام با بیان اینکه با بستن پی‌ام‌دی دشمنی‌های آمریکا تمام نخواهد شد، گفت: نمونه آن بلوکه کردن قریب به 2 میلیارد دلار از پول کشور اسلامی به بهانه کمک ایران به عملیات‌های تروریستی در بیروت و عربستان است.
کد خبر: ۱۵۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 25 December 2015
امام جمعه چرام با بیان اینکه با بستن پی‌ام‌دی دشمنی‌های آمریکا تمام نخواهد شد، گفت: نمونه آن بلوکه کردن قریب به 2 میلیارد دلار از پول کشور اسلامی به بهانه کمک ایران به عملیات‌های تروریستی در بیروت و عربستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به میلاد پیامبر اکرم (ص) و با بیان اینکه میلاد پیامبر اسلام فرصت خوبی است تا بین اقوام مختلف مسلمان وحدت به وجود آید، اظهار کرد: اگر نگاهی به سیره پیامبر اسلام داشته باشیم، متوجه می‌شویم که از اهداف و برنامه‌های پیامبر اسلام ایجاد وحدت بین مسلمانان بود، چه از طریق وحدت بین انصار و مهاجر و چه بین خود مسلمانان با ایجاد عقد اخوت.

امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که امروز دشمنان قسم خورده نظام برای براندازی اسلام دست به دست هم داده‌اند، عنوان داشت: لازم است که مسلمانان با توجه به مشترکات بسیار، دست از دشمنی و اختلاف بردارند و حول قرآن و پیامبر اسلام و دیگر مشترکات جمع شده و صف واحدی در برابر دشمنان تشکیل دهند.

وی افزود: لازم است گروه‌های سیاسی داخل کشور نیز اختلافات را کنار گذاشته و حول محور ولایت و امام راحل و علاقمندی به نظام اسلامی و وطن عزیز ایران، جمع شوند و در مقابل استکبار ایستادگی کنند، چرا که به فرموده امام راحل آنچه ما را پیروز کرد و شرط پیروزی در آینده بوده، وحدت کلمه است.

حجت‌الاسلام طزری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز 9 دی روز بصیرت، گفت: 9 دی روزی است که ملت بزرگ ایران با بصیرت و آگاهی از آزمونی مهم و خطرناک، سر بلند و پیروز خارج شد و توطئه‌های 20 ساله دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان داخلی را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت امام (ره) دشمنان گمان کردند جنگ داخلی بر سر قدرت صورت می‌گیرد و انقلاب دچار جنگ داخلی و نظام ضربه‌پذیر می‌شود، افزود: اما با انتخاب مجلس خبرگان، این تیر دشمنان به سنگ خورد.

خطیب جمعه چرام، تصریح کرد: 10 سال بعد حوادث کوی دانشگاه را پدید آوردند اما مردم در 23 تیر آن را خنثی کردند و نهایتاً در انتخابات ریاست جمهوری به بهانه تقلب در انتخابات دست به شورش علیه نظام زده و از همه توان داخلی و خارجی استفاده کردند و 8 ماه نظام را با چالش‌های جدی مواجه کرده و آن را تا لب پرتگاه پیش بردند.

طزری با اشاره به حضور حماسی مردم در روز 9 دی و پیچیده شدن طومار فتنه‌گران، تصریح کرد: آنچه مهم بوده و ما باید از آن درس بگیریم این است که فتنه تمام نشده و همچنان ادامه دارد، لیکن شیوه و روش آن عوض شده است.

مسئول شورای تبلیغات اسلامی چرام، افزود: امروز فتنه‌گران برای برچیدن نظام اسلامی برنامه‌های مختلفی دارند، اول آنکه قبح فتنه و فتنه‌گران را پاک کنند به طوری که مردم گمان کنند که چیزی نبوده و اتفاقی هم نیفتاده است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین می‌بینیم به بهانه‌های مختلف در صدد تطهیر فتنه‌گران بر آمده و مسائل انتخابات 88 را بین دو نفر می‌دانند و می‌گویند ربطی به نظام نداشته و گاهی علت فتنه‌گری را بر دوش دیگران می‌اندازند و گاهی اعلام می‌دارند که حصر آنان، ظلمی است از طرف نظام به فتنه‌گران و اگر امام (ره ) زنده بود، فتنه‌گران در حصر نبودند.

امام جمعه چرام با بیان اینکه با این کارها و بهانه‌ها راه به جایی نخواهد برد، گفت: ملت بزرگ و بصیر ایران ظلم بزرگ فتنه‌گران به نظام اسلامی را فراموش نخواهند کرد و شرط پذیرش آنان از سوی ملت، توبه و عذرخواهی از ملت است و یقیناً اگر امام زنده بود با آنان بر خورد قاطعی انجام می‌داد.

طزری، دومین کار فتنه‌گران را تلاش برای برقراری ارتباط بین ایران و آمریکا عنوان کرد و اظهار داشت: آنها می‌خواهند بار دیگر استکبار را بر کشور مسلط کرده و همان کاری که در فتنه 88 موفق به انجام آن نشدند را عملی کنند، بنابراین مدت‌هاست که صحبت از رابطه با آمریکا می‌کنند و از لزوم و ضرورت این رابطه سخن گفته و راه نجات کشور را نه در تکیه بر استعداد‌های داخلی بلکه رابطه با آمریکا می‌دانند.

وی، ادامه داد: آنها شیطان بزرگ آمریکا را منجی کشورهای اسلامی می‌دانند و آنچه را که تاکنون بر سر ملت ما آورده است را نتیجه برخورد غلط و بد ما با آمریکا می‌دانند، بنابراین امروز مأموریت دارند به شیوه‌های مختلف آمریکا را یک فرشته نجات برای کشور ما معرفی کنند.

خطیب جمعه چرام، صحبت از باز کردن سفارت آمریکا در ایران، بیان مخالفت امام (ره) با شعار مرگ بر آمریکا و صحبت از شورایی شدن رهبری یا نظارت بر رهبری را همه در جهت تضعیف نیروهای مقاوم در مقابل استکبار و تغییر رفتار در مردم جهت تغییر ساختار در کشور دانست.

وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به تصویب طرح تشدید محدودیت‌های مرتبط با ویزای آمریکا در کنگره، اظهار داشت: با تصویب این قانون در کنگره کسانی که در 5 سال گذشته به ایران و چند کشور دیگر مسافرت کرده‌اند سفر بدون روادید آنان که برای مدت 90 روز قابل استفاده بود دیگر از این طرح برخوردار نخواهند شد و در سفر آنان به آمریکا بدون روادید تجدید نظر خواهد شد.

طزری افزود: این طرح زیرکانه که نوعی تحریم جدید علیه کشور ماست با بند 29 برجام متناقض است و نقض برجام شمرده می‌شود و دولت باید تعهدات خود را متوقف کند، هرچند وزیر امور خارجه آمریکا در نامه‌ای به همتای خود از ملغی کردن این مصوبه سخن گفته لیکن عزم دولت آمریکا بر عملی کردن آن است.

امام جمعه چرام با اشاره به هدف دولت آمریکا از این طرح، تصریح کرد: آمریکا با تصویب این طرح مسئولین جمهوری اسلامی را تست می‌کنند که ببیند در مقابل این طرح چه عکس‌العملی انجام می‌دهند و اگر خدای ناکرده با بی‌تفاوتی مسئولین مواجه شدند، طرح‌های دیگری علیه نظام ما تصویب کنند.

وی گفت: هدف دوم تحقیر ملت بزرگ ایران است چرا که هر چه در این 37 سال برای شکست ملت ما انجام داده‌اند با شکست مواجه شده و خود تحقیر شده‌اند.

طزری در پایان با بیان اینکه با بستن پی‌ام‌دی دشمنی‌های آمریکا تمام نخواهد شد، خاطرنشان کرد: نمونه آن بلوکه کردن قریب به 2 میلیارد دلار از پول کشور اسلامی به بهانه کمک ایران به عملیات‌های تروریستی در بیروت و عربستان است و حال آنکه این عملیات‌ها مربوط به چند دهه قبل است و عاملان آن افراد دیگر بودند.

وی، افزود: از مسئولین نظام خصوصاً مذاکره‌کنندگان هسته‌ای توقع می‌رود در مقابل این مصوبه، عکس‌العمل قاطع نشان دهند و کلیه تعهدات خود را ملغی کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
مرگ بر فتنه گر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار