عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه تاکنون ۲۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی همدان اضافه شده است، گفت: تا پایان امسال ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان همدان نیز اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۵۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ 23 December 2015

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه تاکنون ۲۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی همدان اضافه شده است، گفت: تا پایان امسال ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان همدان نیز اضافه می‌شود.

به گزارش تسنیم ، کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای شهر همدان اظهار داشت: فعالیت وانت‌بارها در سطح شهر و عرضه میوه و تره‌بار هیچ‌گونه قانونی نبوده و امروز مشکلات بسیاری را نیز برای شهر ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با وجود تاکیدات بسیار هنوز شهرداری همدان برنامه‌ای برای برخورد یا ساماندهی وانت‌بارها ندارد، گفت: ساماندهی وانت‌بارها قابل قبول نبوده و باید برخورد جدی و نه قهری با این قشر صورت گیرد.

گردان با بیان اینکه این وانت‌بارها در شهر ترافیک ایجاد کرده و مشکلاتی برای مدیریت شهری ایجاد کرده است، تصریح کرد: رنج‌نامه‌ای متشکل از 15 بند به شهرداری همدان ابلاغ شد که ساماندهی وانت‌بارها و بازار پرندگان زینتی برخی از بندها بود.

وی با اشاره به اینکه اقدامی هنوز برای وانت‌بارها و بازار پرنده فروشان صورت نگرفته است، عنوان کرد: شهرداری و شورای مسئول تنظیم بازار نیستند که بخواهند نگران برخورد با وانت‌بارها باشند، البته خود فرمانداری نیز خواستار برخورد با این وانت‌بارها نیز شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان درباره توزیع اتوبوس‌های شهری در نقاط بالا و پایین شهر نیز گفت: مردم معترضند که اتوبوس‌های با عمر پایین و با کیفیت در نقاط بالای شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی اتوبوس‌های با عمر بالا و فرسوده در نقاط پایین شهر به کار گرفته می‌شوند.

وی با اعلام اینکه تاکنون در دوره چهارم شورای شهر همدان 25 دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی خریداری و اضافه شده است، گفت: تا پایان سال نیز 15 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود تا اقدامات مناسبی در راستای نوسازی ناوگان انجام شود.

گردان با اشاره به اینکه مصوبه خرید 15 دستگاه اتوبوس از سوی شورای شهر به شهرداری ابلاغ شده است، افزود: با توجه به اینکه همدان به عنوان شهر سبز پایدار انتخاب شده باید استفاده از اتوبوس‌های برقی افزایش یافته و تعداد اتوبوس‌های گازوییلی کاهش یابد.

محمدرضا الیاسی عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: باید مردم را با مشوق‌ها و تخفیف مناسب ترغیب کنیم تا یک بار برای استفاده از کارت بلیت الکترونیکی به بانک مراجعه کرده و کارت خود را شارژ کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار