نماینده ولی‌فقیه در مازندران:
نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: اجازه ندهیم یاس و ناامیدی در دانشگاه‌ها حاکم شود.
کد خبر: ۱۴۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ 22 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی بعد از ظهر امروز در نشست ماهانه روسای دانشگاه‌های علمی کاربردی استان که در سالن اجتماعات مجتمع میزبان بابلسر برگزار شد، با تبریک به هفته وحدت، یکی از نیازهای اصلی دانشگاه‌ها را اقتصاد دانش‌بنیان دانست و اظهار کرد: براساس آمار به‌دست آمده استان با داشتن 40 مرکز دانشگاه علمی کاربردی رتبه چهارم کشور را دارد و این نشان از توجه و علاقه جوانان مازندرانی به تحصیل علم و دانش است.

وی با بیان اینکه جوانان مازندران در کسب رتبه‌های برتر علمی بسیار موفق هستند، بیان کرد: دانشگاه‌های علمی کاربردی چون اقدامات موثری در زمینه اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی دانشجویان انجام می‌دهند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه به مشکلات دانشگاه‌های علمی کاربردی رسیدگی شود، گفت: اهمیت استان‌ها به دانشگاه‌ها است و پیشرفت کشورها منوط به پیشرفت علم و دانش است و بدون علم و دانش هیچ استان، کشور و جهانی پیشرفت نمی‌کند.

طبرسی با بیان اینکه طبقه‌بندی کشورها در قالب جهان سوم ،دوم و اول بر معیار علم و دانش است، اظهار کرد: کشورهایی که در دنیا به عنوان جهان اول یا پیشرفته معرفی شدند کشورهایی بودند که علم و دانشگاه بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه تفاوت و ارزش‌های یک کشور یا یک استان به دانشمندان و متفکران آن کشور است، افزود: ما علاوه بر اینکه باید به تقویت،حمایت و هدایت علم و دانش بپردازیم، نباید اجازه دهیم علم و دانش مورد بی‌توجهی و کم‌لطفی برخی مسئولان قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تاکید به اینکه اجازه ندهیم یاس و ناامیدی در دانشگاه‌ها حاکم شود، بیان داشت: براساس نظر اسلام، کار، تولید، اشتغال، نوآوری و کارآفرینی مورد احترام است.

طبرسی یکی از مهم‌ترین معضلات استان را مسئله بیکاری دانست و ادامه داد: بیکاری به نوبه خود زمینه‌‌ساز بسیاری از معضلات اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق،خودکشی و غیره است.

وی با توجه به نقش دانشگاه‌های علمی کاربردی در ایجاد اشتغال برای جوانان، گفت: مراکزی که به رفع معضلات بیکاری و ایجاد اشتغال می‌پردازند، مورد تشویق و حمایت قرار گیرند.

فارس
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار