خشکسالی علت اصلی کمبود علوفه برای دام‌های عشایر در این شهرستان است.
کد خبر: ۱۴۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸ 22 December 2015
رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: خشکسالی علت اصلی کمبود علوفه برای دام‌های عشایر در این شهرستان است.

قربان کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گچساران، اظهار داشت: عشایرنشینان گچساران در حال حاضر با مشکلاتی رو به‌رو بوده که پیگیری آن از سوی مسئولان ضروری است.

وی بیان کرد: در حال حاضر عشایرنشینان گچساران که به تازگی در مناطق عشایری این شهرستان اسکان یافته‌اند، با مشکل کمبود علوفه روبه‌رو هستند که این نیازمند پیگیری است.

رئیس اداره امور عشایر گچساران با بیان اینکه کمبود علوفه اصلی‌ترین مشکل عشایرنشینان این شهرستان است، افزود: خشکسالی از مهم‌ترین علت کمبود علوفه در گچساران است.

کرمی گفت: متأسفانه خشکسالی سبب ایجاد مشکلاتی برای عشایرنشینان در شهرستان گچساران شده که نبود علوفه کافی از جمله این مشکلات است.

وی خاطرنشان کرد: اداره امور عشایر گچساران اقدام به تأمین و توزیع علوفه عشایرنشینان می‌کند ولی در تأمین علوفه مورد نیاز خانوارهای عشایرنشین در این شهرستان با مشکل رو‌ به‌ رو هستیم.

کرمی با اشاره به اینکه اکنون 2 هزار خانوار عشایری در گچساران اسکان یافته‌اند، گفت: جمعیت عشایرنشینان گچساران حدود 10 هزار نفر بوده که 8 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره امور عشایر گچساران عنوان کرد: در حال حاضر 4 کانون اسکان عشایری و 68 منطقه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار