با حضور دکتر عطاپور ، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری ، داننده معاون دفتر امور روستایی و شوراهای روستا استانداری ، محسن رضایی مدیر عامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم استان، اولین جلسه ستاد برگزاری طرح فاطر با موضوع گسترش فعالیتهای قرآنی و فرهنگی در تعدادی از مناطق روستایی شهرستان ارومیه در محل دفتر امور اجتماعی استانداری تشکیل شد.
کد خبر: ۱۴۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹ 22 December 2015
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر عطاپور در این جلسه با اشاره به فعالیت های مردمی ، عام المنفعه ، اجتماعی، فرهنگی و بشردوستانه موسسه دارالحافظین قرآن کریم که در طول سالیان متوالی به عنوان سازمان مردم نهاد برتر استان صورت گرفته است، گفت: یکی از اهداف دولت انجام برنامه های فرهنگی در مناطق ویژه اجتماعی و روستایی و  برون سپاری فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به سازمان های مردم نهاد می باشد که انجام این طرح که پیشنهاد موسسه دارالحافظین قرآن کریم بوده، در همین راستا می باشد.

وی افزود: فعالیت های قرآنی می توانند باعث انجام دیگر فعالیت ها و دوره های آموزشی اجتماعی در سطح روستاها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی باشد.

داننده ، معاون دفتر امور روستایی استانداری نیز در این جلسه گفت: متاسفانه در برخی از روستا ها  فعالیت های فرهنگی کمی صورت گرفته است و این طرح می تواند در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی و همچنین مقابله با برخی از تهاجمات فرهنگی در سطح روستاها اقدام موثری باشد.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه محسن رضایی مدیر عامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم استان توضیحاتی در مورد این طرح بیان نمود.

محسن رضایی ضمن اشاره به ریشه قرآنی واژه فاطر به معنی گشودن گفت: از اهداف اصلی این طرح انجام فعالیت های فرهنگی در سطح روستاهای محروم و کمتر برخوردار است و گشایشی در جهت انجام اینگونه فعالیت های در سطح روستاها می باشد.

رضایی افزود: بسیاری از روستاها با وجود پتانسیل برگزاری دوره های آموزشی قرآنی ، متاسفانه به دلیل نبود مربی قرآنی مناسب و مجرب مقیم روستا، هیچ فعالیت قرآنی در آن روستا صورت نمی گیرد و یا اگر هم باشد بسیار نامناسب بوده و این امر باعث فقر فرهنگی برخی از روستاها گشته است.

مدیر عامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم استان با اشاره به هدف اصلی این طرح که ترویج فرهنگ قرآنی و دینی در سطح روستاهای هدف می باشد گفت:  در گام اول این طرح 100 روستای شهرستان ارومیه بین 300 تا 1500 خانوار انختاب شده و از هر روستا  یک نفر به عنوان مربی قرآن کریم آموزش های لازمه را به مدت 140 ساعت آموزشی در مرکز استان گذرانده و سپس نسبت به برگزاری جلسات آموزشی در روستای خود اقدام خواهد نمود.

مدیر عامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم با اشاره به این نکته که برگزاری جسلات قرآنی در روستاها فتح بابی خواهد بود جهت سایر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی گفت: در گام بعدی دوره های آموزشی مانند کارآفرینی روستایی ، آشنایی با آسیب های اجتماعی و شیوه های رفع آنها و بسیاری دوره های دیگر برگزار خواهد شد ان شاء الله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار