شهردار قم:
شهردار قم، به اجرای طرح مونوریل اشاره کرد و گفت: در این زمینه چهار گزینه مطرح بود که ما کم هزینه ترین راه را انتخاب و با توجه به وضعیت موجود اجرایی کردیم.
کد خبر: ۱۴۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 21 December 2015
به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقاییان نژاد در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور، با بیان اینکه در ابتدای ورود به شهر قم احساس می کردم ساختار و مسائل زیربنایی فراهم است ولی به هیچ وجه اینگونه نبود، افزود: در ابتدای امر در شهرداری، سندهای ریز و پراکندگی کارها وجود داشت و با شتابی که در کارها ایجاد کردیم سعی نمودیم تا مشکلات را برطرف کنیم. 

شهردار قم در بخش دیگر سخنان خود، از تدوین برنامه ریزی برای قم 1400 خبر داد و ابراز امیدواری کرد که سال آینده، نخستین سالی باشد که بتوانیم کارها را با برنامه ریزی بیشتری پیگیری کنیم.

وی با اشاره به درآمدهای شهرداری گفت: شهرداری قم طلب های متعددی داشته که بررسی لازم صورت گرفته است و همچنین در این رابطه مذاکراتی با رئیس دفتر رئیس جمهوری انجام شده است.

وی افزود: معاون استاندار قم نیز شرایطی را فراهم کرد که بتوانیم با دستگاه های دولتی جلسه ای داشته باشیم و در نهایت 435 میلیارد تومان طلب شهرداری از دستگاه ها تایید و مقرر شد که در ردیف بودجه سال آینده به شهرداری اختصاص داده شود.

وی همچنین مساله اقتدار و استقلال شهرداری را مورد توجه و تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه این موضوع در مجموعه شهرداری از بین رفته بود و مدیران ما قدرت تصمیم گیری نداشتند که این امر امروزه به لطف خداوند متعال به مجموعه شهرداری بازگشته است.

معاون امور زیربنایی شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: کلانشهر قم به دلیل زیرساخت ها و به ویژه در حوزه حمل و نقل و اجرای شبکه ها از اهمیت بسیاری برخوردار است از اینرو موضوع بررسی طرح ها از ابتدای حضور در قم در دستور کار قرار گرفت که وضعیت 14 طرح را احصا کرده ایم. 

علیرضا قاری قرآن افزود: در گام نخست این طرح ها را فعال کردیم که به عنوان مثال می توان به طرح های؛ تقاطع غیرهمسطح عمار یاسر و 15 خرداد، پل میثم، رَمپ های پل 9 دی و تقاطع امام علی(ع) اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از طرح های مهمی که در دستور کار داریم اجرای بلوار مرجعیت است که از بلوار جمهوری تا پردیسان در دست ساخت است. 

وی اظهار کرد: در بخش خدمات رسانی در سطح شهر و همچنین آسفالت معابر و شوارع دچار رکود هستیم که این نیاز شهر است و در این راستا نیز برنامه ریزی هایی را نیز انجام داده ایم.

معاون امور زیربنایی شهرداری قم، از پیشرفت 11 درصدی طرح مترو در قم خبر داد و درباره طرح مونوریل نیز اعلام کرد که این طرح در سال آینده به بهره برداری می رسد. 

همچنین معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در این جلسه اعلام کرد: با کمبود 600 لیتر آب در ثانیه برای فضای سبز شهری مواجه هستیم که امیدوار هستیم این مشکلات برطرف شود.

سید امیر سامع افزود: البته در زمینه تامین آب با مشکلاتی مواجه هستیم که جلساتی را با مسئولان مربوط داشته ایم تا علاوه بر وضعیت چاه ها بتوانیم از پساب شهری نیز در این زمینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به کمبود فضای سبز شهری در قم گفت: وجود درختان با سایه در شهر کم است که این کار علاوه بر طراوت و شادابی شهری در بهبود هوای شهری نیز موثر است و تقویت این نوع از درختان در دستور کار قرار دارد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 180 هزار متر مربع بوستان شهری در قم داریم، گفت: با توجه به بودجه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی و بودجه شهرداری در تلاش هستیم این بوستان ها را مناسب سازی کنیم.

سامع، بر توسعه بوستان های شهری در قم تاکید و بیان کرد: یکی از برنامه های شهرداری تبدیل بوستان های جنگلی به بوستان های شهری است که با این اقدام می توان محل مناسبی را آماده سازی کرد و در اختیار زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) قرار داد.

وی با بیان اینکه در خدمات شهری چند موضوع اصلی داریم که یکی از آنها نشاط و شادابی در مجموعه شهر است، افزود: به منظور این کار سازمان های زیباسازی و پارک ها و فضای سبز فعال بوده اند و از سوی دیگر در موضوع نظافت شهری نیز سازمان پسماند با تمام توان تلاش می کند.

وی خاطرنشان کرد که در زمینه پسماند شهری نیازمند مشارکت همه شهروندان و نیز فرهنگ سازی در این زمینه هستیم و تفکیک زباله در مبدا اهمیت بسیاری دارد چرا که با تولید کمتر زباله به بهبود وضعیت محیط زیست کمک می کنیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم، همچنین از ساماندهی دستفروشان و وانت بارها در سطح شهر قم خبر داد که با در نظر گرفتن محل هایی برای استقرار آنها از میزان سد معبر در سطح شهر کاسته شود. 

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم نیز در این جلسه، با اشاره به وضعیت بافت فرسوده شهر قم گفت: یک هزار و 700 هکتار از شهر قم را بافت فرسوده و یک هزار و 500 هکتار آن را سکونتگاه های غیررسمی تشکیل می دهد.

غلامرضا جانقربان افزود: برای بهبود وضعیت این سکونتگاه ها جلساتی با مسئولان مربوط برگزار و مقرر شد تا 32 هکتار زمین در منطقه پردیسان به منظور رفع این مشکلات به شهرداری واگذار شود.

وی همچنین در رابطه با بافت فرسوده شهر قم گفت: با توجه به خطرساز بودن این بافت با حمایت شهردار قم، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری احیا شد تا به رفع مشکلات این حوزه بپردازد و در زمینه بافت های فرسوده و تاریخی و نیز بقاع متبرکه اهتمام جدی وجود دارد.

همچنین، حمیدرضا بیطرفان معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گزارشی از وضعیت و عملکرد حوزه این معاونت ارائه کرد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار