کد خبر: ۱۴۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 21 December 2015
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با بیان اینکه صدور کارت معاینه فنی خودرو‌ها در این استان با دقت کافی انجام نمی‌شود، گفت: برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی به طور جدی پیگیری می‌شود اما نباید بازار سیاه برای معاینه فنی خودروها ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ همایون شریفی در جلسه فوق‌العاده شورای ترافیک استان البرز که امروز در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: آلودگی هوا در این روزها به‌خوبی قابل درک بود و با دستورات صادر شده توسط کمیته‌های مربوطه، این موضوع تاحدودی مدیریت شد اما به صورت کامل حل نمی‌شود، چراکه زندگی مردم در جریان است و نمی‌توان آن را تعطیل کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان اقدامات مدیریتی برای به حداقل رساندن آسیب‌ها، انجام داد، افزود: باید شرایطی فراهم می‌شد تا در تابستان نخستین جلسات مربوط به این موضوع برگزار و وظایف دستگاه‌ها برای کمتر‌کردن مشکلات در چنین شرایطی مشخص می‌شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با اشاره به اینکه هدف پلیس خدمات‌دهی به مردم برای دوری از آسیب‌ها است، تصریح کرد: برای اجرای طرح زوج و فرد در کرج ملزومات زیادی لازم است و باید پاسخگوی تعهدات خود باشیم چراکه توان ما تکافوی نیازهای ما را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه هزینه‌هایی برای اجرای این طرح وجود دارد، گفت: علی‌رغم اینکه اعتقادی به اجرای طرح زوج و فرد با نیروی انسانی نداریم، اما با توجه به شرایط اضطرار موجود نسبت به اجرای این طرح همکاری لازم را انجام می‌دهیم.

شریفی با تاکید بر اینکه برای اجرای این طرح باید تجهیزات وجود داشته باشد و نباید پلیس را در مقابل مردم قرار داد، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید نشستی فوری با شهرداری کرج برگزار شود تا نیازمندی‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در آن مطرح شود.

وی اظهار داشت: طرح زوج و فرد 3 سال در کرج نه به سبب آلایندگی بلکه برای کاهش تردد در اسفندماه اجرا شد که تنها 25 درصد کاهش تردد را در برداشت که البته برای ما بسیار کمک کننده بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز افزود: شهرداری کرج باید متعهد شود نیازمندی‌های پلیس راهنمایی و رانندگی را تامین کند تا طرح و زوج و فرد در کرج اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 12 هزار و 246 دستگاه خودرو اعمال قانون و 23 دستگاه توقیف شدند، گفت: ساز و کار معاینه فنی خودروها درست نیست چراکه خودروهایی که کارت معاینه فنی دریافت می‌کنند از نظر کارشناسان دارای ایرادات زیادی هستند و این مراکز دقت لازم را برای معاینه فنی ندارند.

شریفی با بیان اینکه تعهد و نظارت کافی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از وظایف ما محسوب می‌شود و به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم اما در این راستا نباید شرایطی ایجاد کنیم تا بازارسیاه برای معاینه فنی خودروها ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار