کد خبر: ۱۴۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 21 December 2015

به گزارش تابناک یزد،عصرآباد از روستاهاي شمال يزد و دهي خالي از سکنه است که در روزگاري نه چندان دور نزديک به پنجاه خانوار در آن زندگي مي‌کردند و با وجودي که سال‌هاست خالي از سکنه است اما بقاياي بناها و خانه‎‎هاي تاريخي آن هنوز توجه افراد زيادي را به خود جلب مي‎‎کند.

 "محمدرضا نصيري" معاون برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد در اين خصوص خاطرنشان كرد: آنچه بيش از هر چيز اين روستاي تاريخي را مورد توجه قرار داده، بافت بکر و دست نخورده و آب انباري است که از شهرتي جهاني برخوردار بوده و متعلق به دوران قاجار است.

وي با بيان اين كه آب انبار خاص و منحصر به فرد اين روستا در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است، ادامه داد: آب انبار اين روستا از هفت بادگير بلند و دو مخزن برخوردار است که هر بادگير داراي چهار منفذ در هر ضلع است و مصالح به کار رفته در آن عمدتاً آجر، خشت خام، ساروج، گچ و قلوه سنگ است.

نصيري از اجراي طرح تبديل اين روستاي تاريخي به دهکده گردشگري خبر داد و هدف از اجراي اين طرح را ايجاد تأسيسات گردشگري شامل رستوران سنتي، مکانهاي اقامتي، سايت هاي رصدخانه، کويرنوردي، سافاري و غيره عنوان كرد.

به گفته‌ي وي، با اجراي طرح تبديل اين روستاي تاريخي به دهکده گردشگري مي‌توان زندگي را در آن احيا کرد و براي تورهايي با حداقل نيم روز اقامت، شرايط بازديد از طبيعت بکر و دست نخورده عصرآباد را فراهم کرد.

اين مقام مسئول در پايان ابراز اميدواري كرد كه با همکاري سرمايه‎‎گذار و اجراي صحيح و برنامه ريزي شده طرح، اين روستا ضمن تبديل به دهکده گردشگري، به عنوان منطقه‎اي برتر در کشور شناخته شود که ضمن ايجاد اشتغال براي جوانان مورد بازديد انبوه گردشگران داخلي و خارجي قرار گيرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار