از آغاز نام‌نویسی انتخابات مجلس شورای اسلامی،39 داوطلب برای با حضور در ستادهای انتخابات سراسر مازندران، ثبت‌نام کردند؛ همچنین آمار ثبت‌نامی داوطلبان مجلس خبرگان همچنان پنج نفر است.
کد خبر: ۱۴۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱ 20 December 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با شروع نام‌نویسی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، شور سیاسی در کشور و همچنین در مازندران برپا شده است.

براین اساس آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان در مازندران تاکنون پنج نفر به عنوان داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که افراد ثبت‌نام شده اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری نیستند.

داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان اگرچه بدون سر و صدا و گاهی به تنهایی وارد ستاد انتخابات برای ثبت‌نام می‌شوند اما نام‌نویسی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی با شور و هیجان و حضور همراهان بسیار، اتفاق می‌افتد.

طرفداران داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، با داوطلب مورد نظر به ستاد انتخابات می‌روند و آنها را همراهی می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران در دومین روز از نام‌نویسی نامزدهای انتخابات مجلس و همچنین چهارمین روز از ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری گفت: 39 داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون نام‌نویسی کردند که از این تعداد، پنج نفر زن هستند.

مهرداد ابراهیمی اظهار کرد: جوان‌ترین داوطلب با 32 سال و مسن‌ترین داوطلب با 66 سال در این انتخابات ثبت‌نام کردند و میانگین سنی هم 45 سال است.

وی افزود: دو نفر در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود، هفت نفر در بابل، هفت نفر در بابلسر و فریدونکنار، هشت نفر در بهشهر، نکا و گلوگاه، قائم‌شهر سه نفر، تنکابن پنج نفر، نوشهر و چالوس یک نفر، محمودآباد و نور دو نفر و در حوزه انتخابیه آمل هم چهار نفر ثبت‌نام کردند.

همچنین فرماندار ساری هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: اعضای هیئت اجرایی انتخابات در مرکز استان، مورد وثوق مردم و مسئولان بوده و خطی و جناحی نیستند.

احمد حسین‌زادگان با اشاره به اینکه تلاش ما برای برگزاری انتخابات قانون‌مند و بانشاط است، افزود: هرچه مردم انتخاب کنند، منشا خیر است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، آرای مردم حق‌الناس است.

وی با بیان اینکه فضای خوبی برای همدلی و همکاری وجود دارد، گفت: این همدلی و همراهی در تمامی مراحل انتخابات که از حساسیت برخوردار است جاری و ساری خواهد بود.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه مازندران حوزه فرعی ارامنه شمال کشور است، تصریح کرد: فضا برای حضور همه اقشار و گروه‌ها در انتخابات فراهم است و روند نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان و داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود در ستاد انتخابات مرکز استان، در حال انجام است.

ثبت‌نام 4 کاندیدا برای حوزه انتخابیه آمل در مجلس

فرماندار ویژه آمل گفت: با گذشت دو روز از مدت زمان نام‌نویسی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون چهار آملی برای حضور در این دوره به عنوان نامزد اعلام حضور کردند.

احمد منفرد عصر گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در روزهای پایانی سال از انتخابات‌های مهم و حساس در سطح کشور محسوب می‌شوند.

وی افزود: با گذشت دو روز از مدت زمان نام‌نویسی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون چهار آملی برای حضور در این دوره به عنوان نامزد اعلام حضور کردند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه در روز نخست ثبت‌نام دو نفر از کاندیداها در آمل نام‌نویسی داشتند، گفت: در روز دوم نیز دو نفر دیگر برای ورود به میدان رقابت انتخابات اعلام حضور کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری همزمان با سراسر کشور از تاریخ 28 آذر امسال آغاز شده و تا چهارم دی ماه ادامه دارد همچنین داوطلبان می‌توانند در این هفت روز برای ثبت‌نام در حوزه انتخابیه آمل به ستاد انتخابات شهرستان مستقر در فرمانداری ویژه حضور پیدا کنند.

منفرد با اشاره به اینکه تاکنون از جمع چهار کاندیدای ثبت‌نام شده در حوزه انتخابیه آمل همگی مرد بودند، ادامه داد: س از تصمیمات لازم و اندیشیده شدن تدابیر، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای نام‌نویسی در محل ستاد انتخابات شهرستان آمل مهیا بوده و مشکلی در این بین وجود ندارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل بیان کرد: می‌خواهیم در سالی که از سوی مقام عظمای ولایت به سال دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی نامگذاری شده است در سایه تعامل هیئت‌های اجرایی و نظارت، شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، پر شور و با‌شکوه باشیم.

این مسئول با اشاره به ابلاغ دستور وزیر کشور برای آغاز انتخابات به بخشداری‌ها، اظهار کرد: اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت اجرایی این شهرستان هم طی چند روز گذشته در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه انتخاب شدند که در آن هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان اعضای علی‌البدل معرفی شدند.

منفرد گفت: در این نشست روح‌الله خضری، ناصر قدیرنژاد، اکبر موسوی، حسن چراتی، حسین‌علی حسن‌زاده، محمود طبرسی، علی رضایی و رضا رحمان‌پور به عنوان اعضای اصلی و علی اصغری، مختار جعفرپور، محمد نبی‌پور، حمید محمدنسب و علی‌اصغر بابایی به عنوان اعضای علی‌البدل معرفی شدند.

*ثبت‌نام یک نفر در حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس

همچنین فرماندار نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: از روز گذشته که نخستین روز آغاز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بود‌ تنها یک نفر در حوزه انتخابیه شهرستان‌های نوشهر،چالوس و کلاردشت ثبت‌نام کرد.

علی شادمان گفت: بهنام کرمی چنسی‌نژاد ساکن چالوس روز گذشته با حضور در فرمانداری نوشهر به عنوان ستاد مرکزی انتخابات سه شهرستان برای کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی‌ ثبت نام کرد.

مازندران دارای 9 حوزه انتخابیه و 12 کرسی در مجلس شورای اسلامی است.
فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار