پيشنهاد احداث چند منطقه ويژه اقتصادي جديد در استان از جمله در شهرستان سردشت را به هيئت دولت ارائه كرده ايم كه در حال حاضر در كميسيون هاي دولت،اين طرح ها در حال بررسي هستند.
کد خبر: ۱۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ 17 March 2015

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی سعادت ظهر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندار سردشت اظهارداشت: پيشنهاد احداث چند منطقه ويژه اقتصادي جديد در استان از جمله در شهرستان سردشت را به هيئت دولت ارائه كرده ايم كه در حال حاضر در كميسيون هاي دولت،اين طرح ها در حال بررسي هستند.

وی با بیان اینکه سردشت یکی از ظرفیت های بالای استان درامر توسعه اقتصادی است بیان داشت: این شهرستان مرزی به دلیل هم مرزی با عراق و دارا بودن بازارچه مرزی پتانسیل بالایی در زمینه فعالیت ها اقتصادی دارد.

سعادت همچنین ظرفیت این شهرستان در بخش گردشگری، تجارت خارجی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: باید معابر مرزی سردشت به صورت قانونمند به مبادلات تجاری و بازرگانی بپردازند تا ضمن انتفاع همه مردم، زمینه سوزانده شدن ریشه قاچاق نیز در این منطقه فراهم شود.

وي با تاكيد بر لزوم توجه به ارتزاق و امرار معاش مرزنشينان در شهرستان سردشت مورد اشاره قرار داد و گفت: اجراي طرح كنترل مرز و راه اندازي بازارچه هاي مرزي در اين شهرستان با هدف بهبود سطح معيشت و اشتغالزايي مرزنشينان بوده است.

استاندار آذربايجان غربي از مرز كيله سردشت به عنوان یکی از ظرفیت های بی نظیر اقتصادی این منطقه نام برد و اظهار داشت: پيگيري ورايزنی با مقامات عراقی در خصوص رسمي شدن این مرز در دستور کار قرار دارد.

سعادت در ادامه خواستار مقابله مديران استاني با تبعيض و رفتارهاي تبعيض آميز شد و گفت: مديران استاني لازم است حساسيت هاي لازم را نسبت به وظايف و تكاليف خود داشته باشند؛ مديري كه نتواند به وظيفه خود عمل كند بهتر است خودش كناره‌گيري كند و زمينه ساز ايجاد فاصله بين مردم و حكومت و بي اعتنايي مردم به سرنوشت كشور نشود.

استاندار آذربايجان غربي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت ياد و خاطره شهداي سردشت خاطرنشان كرد: شهرستان سردشت نسبت به جمعيتش، شهداي بسيار زيادي را تقديم راه اسلام و انقلاب كرده است و مردمان اين شهرستان، همواره در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان هاي نظام اسلامي، حاضر بوده و هستند.

سعادت به بمباران شیمیایی سردشت در دوران جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث اشاره کرد و گفت: هفتم تیر سال 66 نماد مقاومت مردم سردشت است که بارها مورد تهاجم وحشیانه شیمیایی دشمن قرار گرفته و با مقاومت و ایستادگی خود با دادن صدها شهید از نظام و انقلاب جانانه دفاع کردند.

امام جمعه شهرستان سردشت نيز در اين جلسه، با تاكيد بر لزوم انتقادپذيري در عرصه مديريت گفت: البته انتقاد هم بايد انتقاد سازنده باشد نه اينكه به قصد توهين و تخريب مطرح گردد.

در این جلسه عزیز حسنی نالوسی با حکم قربانعلی سعادت به عنوان سرپرست جدید فرمانداری سردشت معرفی و از خدمات حسین یوسفی سرپرست سابق این فرمانداری قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار