شهردار شیراز گفت: پروژه بزرگراه کوهسارمهدی به لحاظ حجم عملیات و ابعاد اعتباری، معادل 20 پروژه بزرگ شهری است.
کد خبر: ۱۴۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 19 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: علیرضا پاک‌فطرت ظهر امروز در جریان بازدید از عملیات اجرایی پروژه بزرگراه کوهسارمهدی (عج)، اظهار داشت: این پروژه به طول 18کیلومتر از بلوار جمهوری اسلامی در شمال شیراز آغاز می‏‌شود و تا پل شهدای جهاد در شمال غرب این شهر امتداد می‏‌یابد.

وی با بیان اینکه پل چمران که در مسیر این پروژه احداث شده به تنهایی یک پروژه بزرگ محسوب می‌‏شود، اضافه کرد: در طول مسیر این بزرگراه 6 تونل طراحی شده که چهار تونل آن احداث و دو تونل دیگر نیز با قول مساعد پیمانکار ظرف یک سال یا حداکثر 18 ماه آینده احداث خواهد شد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: علاوه بر 6 تونل ذکر شده، این بزرگراه چهار تقاطع بزرگ و چند زیرگذر و پل زیرسطحی عابر پیاده و آبراه را در خود جای داده است.

وی بیان کرد: این پروژه بسیار عظیم با چشم‌انداز فوق‌العاده زیبا و دقت بر مسائل زیست‌محیطی و الزامات گردشگری طراحی شده و مراحل ساخت را طی می‌کند.

پاک فطرت با تاکید بر این که در فرایند عملیات پروژه، درختی قطع نخواهد شد و درختان مورد مسیر با دستگاه ویژه، انتقال داده می‌شوند، گفت: فاز نخست این پروژه که از بزرگراه آیت‌الله محلاتی تا تقاطع غیر همسطح در حال احداث جوادیه است و پل آرین را نیز در بر می‌گیرد تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم بتوانیم فاز دوم پروژه کوهسار که از میدان جام جم و بلوار جمهوری آغاز می‌شود و به سمت تونل ایمان و پل شهید چمران امتداد می‌یابد را تا شب عید زیر بار ترافیک ببریم.

شهردار شیراز اضافه کرد: عملیات اجرایی تقاطع سه سطحی جام جم را نیز اخیرا آغاز کرده‌ایم که در صورت همکاری سازمان صدا و سیما آن را هم در سال 96 آماده بهره‌برداری خواهیم کرد.

وی افزود: از محل سه راهی تقاطع ایمان تا پل در حال احداث جوادیه، علیرغم آنکه بخش قابل توجهی از اراضی مورد مسیر تملک شده اما هنوز موارد تملک نشده وجود دارد که همزمان با اجرا در حال تملک است.

شهردار شیراز با بیان اینکه ظرف 18 ماه آینده این فاز نیز به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: کل پروژه سال 96 زیر بار ترافیک می‌رود.

پاک فطرت با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ترافیکی محور غرب به شرق شیراز و بالعکس و ارتباط آن به جنوب شهر در این بخش با تکمیل این پروژه رفع خواهد شد، اظهار داشت: در مسیر پروژه پارکینگ‌هایی نیز احداث می‌شود و مسیرهای پیاده‌روی و ورزش مردم و دسترسی آنان به عرصه‌های طبیعی نیز حفظ خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بهره‌برداری از این پروژه زمان سفر را به یک سوم کاهش می‌دهد، افزود: پروژه بزرگراه کوهسار مهدی تأثیری مستقیم بر کاهش آلودگی هوا و کاهش تصادفات درون‌شهری خواهد داشت.

شهردار شیراز با بیان اینکه در طول این پروژه پل عابرپیاده احداث نمی‌شود، گفت: ایجاد امکان دسترسی عابران پیاده از جنوب به شمال بزرگراه و بالعکس را با احداث تونل‌‏های عابرپیاده عملیاتی خواهیم کرد.

وی با تصریح اینکه مسیر قنات خیرات در مسیر بزرگراه و تقاطع غیرهمسطح جوادیه قرار دارد و باغ‌های مرکزی شهر از این قنات سیراب می‌شود و به هیچ عنوان نباید قطع شود، گفت: یکی از اهداف انجام این بازدید تذکر مواردی نظیر گذرهای عابرپیاده و موضوع اهمیت قنات خیرات و همچنین یافتن راهکاری برای حل مشکلاتی نظیر تملک، تاسیسات یا مسائل اجرایی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار