امام جمعه پلدختر:
امام جمعه پلدختر گفت: دولت و مسوولان با اعطای تسهیلات بانکی مناسب جوانان را درزمینه ازدواج کمک و یاری کنند .
کد خبر: ۱۴۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 18 December 2015

به گزارش خبرنگار تابناک در پلدختر ،حجت الاسلام محمد سوری در آیین ازدواج 120 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد پلدختر افزود: تشکیل خانواد،محبوبترین بنا و سنت پیامبر است و ازدواج عامل پایداری و بقا جامعه است که اسلام نیز بر این امر تاکید بسیار دارد بنابر این خانواده ها، زمینه ازدواج آسان را در جامعه فراهم و آن را ترویج دهند.

وی با بیان این که امروزه بالا رفتن سن ازدواج در کشور یک هشدار و خطر جدی برای جامعه است گفت: توقعات و انتظارات بیجا و تشریفاتی و چشم هم چشمی موجب افزایش سن ازدواج شده که این مسایل یکی از عوامل مهم بروز فساد در جامعه است .

وی با بیان این که عوامل موثر در ترویج ازدواج آسان ترویج تقویت و موانع ازدواج برطرف شوند افزود: چشم و هم چشمی و ترویج مسایل تشریفاتی ،سخت گیری والدین و بی اطلاعی آنان از ارتباطات فرزندان از آسیب های کاهش ازدواج در جامعه است .

حجت الاسلام سوری با بیان این که خانواده ها باید از جهیزیه های زیاد تجدید نظر کنند افزود: جوانان از حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) الگو بگیرند زیرا ازدواج سنت پیامبر است و هرکس ازدواج کند نصف دین خود را بدست آورده است .

وی نحوه ازدواج و سیره و سلوک ائمه اطهار (ع) را بهترین الگو برای خانواده ها دانست و تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید داشته اندباید سیره و شیوه زندگی فردی و اجتماعی اهل بیت را الگو قرار دهیم و این مهم را برای الگوگیری جوانان و حل مشکلات و معضلات جامعه ترویج دهیم .

امام جمعه پلدختر گفت: با ترویج و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان،معضلاتی مانند افزایش سن ازدواج ،بیم داشتن جوانان از تشکیل خانواده ،کاهش فرزند آوری ،افزایش روابط بی ضابطه و آمار طلاق کاهش می یابد .

حجت الاسلام سوری بر لزوم تسهیل در امر ازدواج تاکید کرد و افزود: فرهنگ سازی ازدواج باید از متن خانواده آغاز شود و برای ترویج این امر مقدس و با ارزش نیازمند همراهی و همکاری مسوولان و خیران نیکوکار و نیک اندیش هستیم .

مدیر کمیته امداد امام خمینی پلدختر در این مراسم با بیان این که دین مبیین اسلام به ازدواج تاکید فراوانی دارد ولی متاسفانه فرهنگ غلط جامعه، مهریه های سنگین مشکلاتی را برای جوانان ایجاد کرده که خانواده ها باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند .

علی میرزا خدایی افزود: کمیته امداد تحت حمایت امام خامنه ای است و در حال خدمت رسانی و به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور و بازوی توانمند نظام در رفع محرومیت است .

وی گفت: با توجه به سرفصل ها و تعامل و رایزنی با مسکن مهر و بنیاد مسکن قرار است که مشکل تامین مسکن زوجین زیر پوشش کمیته امداد را برطرف سازیم .

وی از زوج های مدد جو کمیته امداد خواست در کلاس های آموزشی خانواده شرکت کنند و انتظار است نسبت به فعال کردن حساب های بانکی خود اقدام کنند.

مدیر کمیته امداد پلدختر گفت: با توجه به قرارداد منعقده با بیمه سینا ، خانواده های زیر پوشش این نهاد در برابرحوادث غیر مترقبه مانند سیل بیمه خواهند شد .

خدایی از مددجویان کمیته امداد شهرستان پلدختر خواست به محض خسارت وارده ناشی از سیل مراتب را بلافاصله به این نهاد حمایتی گزارش تا نسبت بهپرداخت خسارت وارده اقدام شود .# 

احسان مهرابی


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار