تولیت آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع) گفت: انقلاب اسلامی با تلاش های زیاد مردم به ثمر نشست و با اهدای خون بسیاری از مردم و جوانان این انقلاب حاصل شد که امروز نباید عده ای خائن به امانت انقلاب اسلامی باشند.
کد خبر: ۱۴۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 18 December 2015
آیت الله سیدعلی اصغردستغیب در دومین یادواره شهدای حماسه 23 آذر شهرک سعدی شیراز بیان کرد: انقلاب اسلامی با بهای زیادی به ثمر نشست به طوری که مردم ما به ویژه شهر شیراز و استان فارس تلاش های زیادی برای رسیدن به انقلاب اسلامی و حکومت دینی انجام دادند که جامعه امروز ما باید قدردان تلاش های مردم آن زمان باشند.
وی یکی از اقدامات موثر مردم برای نهضت انقلاب اسلامی را، حماسه مردمی 23 آذر 57درشهرک سعدی شیراز عنوان کرد و افزود: در آن دوران همه مردم شیراز علیه رژیم ستم شاهی اعتراض و تظاهرات کردند که مزدوران آن رژیم با گلوله به جان مردم افتادند و گلوله باران کردند.
دستغیب با بیان خاطرات عینی و بررسی ابعاد تاریخی و جزئیات حماسه 23 آذر شهر سعدی اظهارداشت: در آن زمان خود من در جمع مجروحان این حماسه در بیمارستان شهید فقیهی نظاره گر جنازه ها و شهدایی بودم که توسط عمال بهایی رژیم پهلوی کشته شده بودند.
وی اضافه کرد: در فردا آن حماسه مرگبار، نظامیان پهلوی از ورود مردم به بیمارستان و حتی تشییع جنازه شهدا جلوگیری کردند که این کار آنها موجب درگیری شدید بین مردم و نظامیان شد و سرانجام با دستور آیت الله محلاتی و مذاکره با فرماندار نظامی شیراز درآن زمان، این مهم امکان پذیر شد.
او ادامه داد: در این حادثه شخص آیت الله بهاءالدین محلاتی به عنوان نماینده از آیت الله محلاتی علیرغم ممانعت های ابتدایی نظامیان، راهی شهرک سعدی شدند و خواستار حفظ آرامش و خشم انقلابی مردم شدند و از آنها جهت حضور در مراسم تشییع شهدای حادثه دعوت کرد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: در مراسم تشییع شهدای حادثه 23 آذر شهرک سعدی آیت الله محلاتی و شهید آیت الله دستغیب نیز در جمع هزاران نفری مردم حضور داشتند که مورد تعرض و تیراندازی نظامیان قرار گرفتند و این تیراندازی با شرط عدم دادن شعار علیه شاه به پایان رسید و به مردم اجازه حرکت و ادامه تشییع شهدا را دادند.
وی افزود: مردم انقلابی شیراز در آن زمان از این اقدام رژیم منحوس پهلوی خسته شده بودند و علیرغم سختی ها شعارهایی کوبنده تر از گذشته سردادند و با نظامیان مقابله کردند.
دستغیب گفت: شهدای حماسه 23 آذر شهرک سعدی شهدای دعوای قومی و قبیله ای نبودند بلکه شهدای مدافع اسلام و انقلاب بودند که توسط بی دین های تاریخ گلوله باران شدند لذا این شهدا افتخار شهر شیراز هستند و باید غبار مظلومیت از چهره آنها زدوده شود.
او بیان کرد: شهدای حماسه 23 آذر شهرک سعدی شیراز زمینه ساز ظهور و بروز انقلاب اسلامی بودند و امروز برخورداری ایران اسلامی از نعمت ولایت فقیه حاصل خون شهدا است لذا همه ما باید پاسدار خون شهدا باشیم.
وی اظهارداشت: حماسه 23 آذر مردم شیراز نمونه ای از رشادت های قبل از انقلاب اسلامی است که بیانگر حضور دائمی و دفاع همیشگی مردم ایران اسلامی از انقلاب اسلامی است.
در 23 آذر سال 1357 در زمان انقلاب اسلامی 12 نفر مرد ویک زن توسط یک نفر بهائی به نام صفات الله به شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح شدند.
در پایان این مراسم از 13 نفر از خانواده شهدای این حادثه تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار