مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: بیشتر اختلالات یادگیری در دانش آموزان نشات گرفته از برخی آموزش های غلط دوره پیش دبستانی است.
به گزارش ایرنا ؛عبدالرضا فولادوند درشورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: بیشتر این اختلالات یادگیری در دانش آموزان مربوط به دانش آموزانی است که در مراکز پیش دبستانی بهزیستی تحت آموزش قرار گرفته اند.
وی عنوان کرد: در بیشتر این آموزشگاه ها اصول کاری و استانداردهای آموزشی رعایت نشده است.
وی همچنین تصریح کرد: آموزش و پرورش همدان در بازگشایی مدارس در مهر ماه رتبه خوبی کسب کرده است.
وی افزود: در 30 مدرسه استان بسته حمایتی و خرید آزمایشگاهی و چهار هزار و 443 مورد خرید خدمات آموزشی انجام شده است.
فولادوند ادامه داد: در سال گذشته هفت درصد مدارس استان غیر دولتی بود که در سالجاری به 11 درصد رسید که این رقم نزدیک به میانگین کشوری است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: 34 امین دوره مسابقات قرآن و عترت نیز تابستان 95 در همدان برگزار می شود که امیدواریم دستگاه ها مشارکت لازم برای اجرای این دوره را داشته باشند.
وی تصریح کرد: مدیران مدارس وظایف سنگینی بر عهده دارند چرا که برخی سازمان ها انتظار دارند مدیران کار خود را تعصیل و در دستگاه ها پیگیر کارها باشند.
وی ادامه داد: این موضوع باعث شده است تا مدیران با فراموشی کارها انگیزه خود را در رابطه با وظایف خود از دست بدهند.
فولادوند درباره شیر توزیع شده در مدارس نیز افزود: شیری که در مدارس توزیع می شود استاندارد و بهداشتی است و این شیر هم اکنون از شرکت های درون استانی تامین می شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان نیز در این شورا گفت: هم اکنون 52 درصد دانش آموزان در مراکز دولتی و غیر دولتی تحت پوشش مدیریت یکپارچه خدمات آموزش و پروش قرار دارند.
حسین بهرامی نوید افزود: 22 درصد دیگر از مدارس نیز تحت پوشش سایر ارگان ها هستند.
وی عنوان کرد: مشکلات آموزشی دانش آموزان نشات گرفته از آموزش های اشتباه در دوران پیش دبستانی است.
وی اضافه کرد: نتیجه این اشتباهان بروز اختلالات یادگیری است و هم اکنون آموزش و پرورش تنها مرکز معتبر برای صدور مجوز مراکز پیش دبستانی است.
وی اظهار کرد: مراکز پیش دبستانی که در کنار مهد ها دایر است باید اطلاعات خود را در سامانه برای نظارت بیشتر ثبت کنند.
وی ادامه داد: مغایرت بین مراکز آموزشی و پیش دبستانی ها موجب ایجاد این مشکلات می شود.
وی بیان کرد: 74 درصد دانش آموزان استان در مراکز پیش دبستانی دولتی درس خوانده اند و 22 درصد دانش آموزان در مراکز پیش دبستانی غیر دولتی تحصیل کرده اند.