در همایش پیشگیری از اعتیاد مجتمع بهرمان مطرح شد؛
جانشین کلانتری گلشهر مشهد در همایش پیشگیری از اعتیاد در خانواده با اعلام پیشرفت 70درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته در این منطقه کم‌برخوردار شهری، هرگونه شایعه درباره فعالیت عضو گیری داعش نادرست خواند.
کد خبر: ۱۴۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 17 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، سرگرد خلیل صالحی، جانشین کلانتری گلشهر مشهد در همایش بزرگ پیشگیری از اعتیاد در خانواده که در مجتمع فرهنگی بهجت بهرمان مشهد برگزار شد با اشاره به تاثیر پدیده شوم اعتیاد در آسیب‌رسانی به بنیان خانواده ها گفت: تقاضای همکاری از مردم و کمک به پلیس باعث پیشرفت در مهار این پدیده اجتماعی است.
جانشین کلانتری گلشهر مشهد افزود: شکرخدا و با تدابیر صورت گرفته در فرماندهی انتظامی استان، با کمک گشت‌های مداوم و با لباس پلیس نیروهای یگان ویژه در منطقه، آرامش و امنیت در منطقه حاکم است.
.در قسمتی از این همایش که توسط سازمان فرهنگی شهرداری مشهد و با همکاری کلانتری گلشهر برگزار شد همچنین در خصوص آسیب‌پذیری خانواده ها به عنوان بنیان اولیه زندگی جوانان در مواجهه با اعتیاد و مصرف مواد مخدر بحث و گفتگو شد.
سروان سمیه گندم‌کار، کارشناس آموزش و مشاور کلانتری گلشهر با اشاره شیوع مواد مخدر صنعتی که هیچ ادوات و نشانی خاصی ندارد گفت: شناخت این نوع مواد مخدر نوین که بدون بو بوده و ابزار و ادوات ویژه‌ای نمی‌طلبد قدری سخت است و بنابراین نقش خانواده‌ها در کنترل فرزندان خود سخت‌تر می‌شود.
وی گفت: پیشگیری از اعتیاد در فرزندان اول باید در خانواده ها صورت گیرد و مادران در کنترل اوقات فراغت و شناسایی دوستان فرزندان باید بسیار دقت داشته باشند
گندم کار گفت: آموزش خانواده ها یکی از الزامات پیشگیری از اعتیاد است و اولین مرحله پیشگیری کانون خانواده است.
وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر چه سنتی و چه صنعتی آثار روحی و روانی فرآوانی دارد و فرد معتاد اول به خود و بعد به خانواده و جامعه لطمه میزند.
 گندم‌کار خطاب به بانوان توصیه کرد: شبکه های اجتماعی و تلفن همراه فرزندان خود را به صورت مداوم و البته نامحسوس کنترل کنید و مراقب حضور فرزندان در فضاهای مجازی باشید.
به گفته وی همچنین خانم ها و دختر بچه ها باید مراقب زیورآلات و طلاهای خود باشند و در خیابان آن‌ها را به نمایش نگذارند تا خدای ناکرده باعث طمع و بروز حادثه‌ای تلخ نشوند.
گفتنی است در این گردهمایی حدود 200 نفر از مسئولان تشکل‌ها ، اعضای پایگاههای بسیج وجمعی از  بانوان عضو انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس آن منطقه حضور داشتند و چند کلیپ تصویری موضوعی به نمایش گذاشته شد و در پایان به تعدادی از بانوان حاضر در این آیین نیز به قید قرعه جوایزی اهداء شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار