تابناک: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نسبت به طغیان بیماری سرخک بین شماری از کارگران تبعه خارجی در کوره پزخانه های ناحیه شرق استان اصفهان هشدار داد.
کد خبر: ۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰ 28 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دکتر سید علیرضا مروجی گفت: بیماری سرخک از بیماری های بسیار واگیر دار با علایم تب، بثورات جلدی، قرمزی چشم و آبریزش بینی است.

وی با بیان اینکه کشور ایران در مرحله حذف این بیماری است، گزارش دهی هرگونه تب و بثورات برای بررسی به مرکز بهداشت این شهرستان را فوری و ضروری دانست.

وی بهترین راه کنترل و مقابله با بیماری سرخک را واکسیناسیون عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده علایم تب و بثورات در اسرع وقت به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

سرخک، بیماری مسری در کودکان با دوره نهفتگی 8 تا 14 روز متغیر است که با یک ویروس منتقل و پس از شروع واکسیناسیون برعلیه آن خیلی کم دیده می شود.

نخستین علائم بیماری سرخک شبیه سرماخوردگی است که تب در بیماری سرخک بتدریج شدیدتر می شود.

قبل از بروز دانه های پوستی، دانه های سفید رنگ کوچکی در سطح داخلی مخاط گونه دیده می شود. ملتحمه ی چشم ، قرمز و دردناک شده و کودک دچار ترس از نور می شود.

تقریبا سه روز پس از شروع علائم اولیه، جوش های قهوه ای و قرمز کوچک که مشخصه بیماری است ابتدا از ناحیه پشت گوش شروع و سپس در صورت و به دنبال آن تن، گسترش می یابد.

این بیماری یکی از پنج علت عمده مرگ در کودکان و همچنین یکی از عوامل اصلی مرگ در بزرگسالان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار