رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل با اشاره به احراز هویت شهید بیژن حافظی یکی از شهدای گمنام آملی، گفت: پیکر این شهید در آینده از تهران به آمل منتقل شده و در این شهرستان تشییع و خاکسپاری می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 15 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، احمد سیفیان‌عمران عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هویت یکی از شهدای گمنام این شهرستان به تازگی مشخص شده و در آینده پیکر مطهرشان از تهران به آمل منتقل می‌شود.

وی افزود: شهید بیژن حافظی سرباز وظیفه از لشکر 30 ارتش جمهوری اسلامی ایران در گرگان بود که در تاریخ سوم آبان سال 1359 بین آبادان و ماه‌شهر توسط نیروهای بعثی به اسارت رفت.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل با تاکید بر اینکه در سال 1360 از سوی مسئولان کشور عراق اعلام شده بود که این شهید به همراه 10 اسیر دیگر ایرانی از بند اسارت آزاد شدند، تصریح کرد: از این جمع آزاد شده در خاک عراق تنها یک نفر خود را به داخل مرزهای کشور ایران رساند و بقیه اسرا نیز به عنوان افراد مفقودالاثر معرفی شدند هر چند این مهم نیز به خانواده شهید اعلام شد.

این مسئول متذکر شد: تلاش‌های زیادی تا سال 1382 برای یافتن پیکر این شهید انجام شده تا اینکه قطع امید شدن از کسب خبر شهادت شهید حافظی اعلام شهادت‌اش اعلام شد.

سیفیان‌عمران با اشاره به اینکه در تفحص انجام شده طی سال 1390 در محل شهادت شهید حافظی بین دو شهر آبادان و ماه‌شهر بخشی از پیکر شهید به همراه تعدادی از شهدای دیگر یافت شده و به عنوان شهید گمنام در بهشت زهرا تهران تشییع و خاکسپاری شد، گفت: خانواده منتظر شهید حافظی نیز با بسیاری از ناملایمت‌ها و دل‌نگرانی‌هایی از سوی برخی افراد در این مدت روبه‌رو بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از انجام آزمایشات مختلف DNA در تهران و با توجه به دریافت آزمایش DNA از خانواده شهدای مفقودالجسد نتایج به دست آمده پس از تطبیق لازم در داخل و خارج کشور حاصل شد تا هویت شهید بیژن حافظی اعلام شود.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل با اعلام اینکه شهید حافظی هم‌اکنون در قطعه 50، ردیف 86 و شماره 30 بهشت زهرا تهران دفن هستند، تصریح کرد: خانواده شهید پس از پذیرفتن نتایج حاصل از آزمایش‌های DNA متقاضی جابجایی پیکر شهید از تهران به گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) آمل هستند که این مهم از سوی نمایندگی ولی‌فقیه ارتش جمهوری اسلامی برای کسب مجوزهای شرعی انجام شد.

این مسئول بیان کرد: پس از اعلام خانواده شهید، این شهید تازه اعلام هویت شده از مداحان اهل بیت (ع) در بند اسارت بود که در آینده نزدیک پیکرش از پایتخت کشور به آمل منتقل، تشییع و خاکسپاری می‌شود.

سیفیان‌عمران گفت: دو ماه گذشته نتایج حاصل از آزمایش DNA و شناسایی شهید اعلام شده و این مهم 20 روز گذشته به خانواده شهید اعلام شد.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار