رئیس اداره تربیت بدنی وزارت بهداشت:
رئیس اداره تربیت بدنی وزارت بهداشت گفت:طرح تربیت بدنی برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی از تابستان سال آینده اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳ 28 January 2015

به گزارش تابناک و به نقل از دانشجو،رئیس اداره تربیت بدنی وزارت بهداشت صبح امروز در همایش «بررسی راهکارهای ترویج ورزش همگانی کارشناسان تربیت بدنی» دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در جهاد دانشگاهی مشهد با بیان اینکه یکی از پایه‌های اساسی تحول در نظام سلامت در کشور کارشناسان تربیت بدنی در بعد تامین سلامت هستند، گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه‌های علوم پزشکی پیامبران سلامت در جامعه هستند.

نیک فرجاد،با بیان اینکه به واسطه حجم سنگین درس‌ها، تحقق قهرمان پروری در دانشگاه‌های علوم پزشکی میسر نمی‌شود، گفت: تنها راهکاری که دانشجویان سالم بمانند و این سلامتی را به دیگر اقشار جامعه منتقل کنند، ورزش همگانی است.

وی تاکید کرد: وظیفه وزارت بهداشت این است که دانش و مهارت لازم را به دانشجویان پزشکی منتقل کند و از مهمترین قسمت‌های تاثیرگذار در این امر، ستاد تربیت بدنی دانشجویان است.

رئیس اداره تربیت بدنی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پایلوت طرح تربیت بدنی برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی از تابستان سال آینده اجرا می‌شود، گفت: این طرح از بهمن ماه 94 با رفع نقص اشکالات، برنامه اجرا می‌شود و تمام دانشجویان را تحت پوشش قرار خواهد داد که با توجه به افزایش بودجه وزارت بهداشت، اجرای این طرح تسهیل خواهد شد.

نیک فرجاد از تشکیل پنج کارگروه، کمیته ترویج ورزش همگانی، کمیته آموزش و پژوهش، کمیته برنامه ریزی‌های درسی و کمیته برگزاری مسابقات در ستاد تربیت بدنی وزارت بهداشت خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار