مدیرکل بانوان استانداری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه منطقه‌ای «مشارکت و نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار» با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹ 28 January 2015

به گزارش تابناک،فرشته سلجوقی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های حوزه زنان اظهار کرد: دفتر بانوان استانداری خراسان رضوی فعالیت‌های خود را در راستای تحقق اهداف نظام، تقویت توسعه مشارکت زنان و تحکیم خانواده، توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد، افزایش جمعیت و ارتقای سلامت انجام می‌دهد.

وی از تشکیل اتاق فکر اشتغال بانوان با حضور متخصصان و نخبگان کارآفرین خبر داد و افزود: این اتاق فکر در راستای تحکیم بنیان خانواده بوده که برای توانمندسازی و توسعه کارآفرینی ایجاد شده است و قابلیت بین‌المللی نیز دارد.

مدیرکل بانوان استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در راستای توانمندسازی زنان روستایی، از میان یک‌هزار و 50 روستا 50 روستا با جمعیت بالای 25 خانوار به صورت پایلوت انتخاب شده است تا با ارائه خدمات شاهد کاهش 20 درصدی آسیب‌های اجتماعی، کاهش 10 درصدی تجرد زنان و همچنین کاهش مهاجرت به شهرها تا 15 درصد باشیم.

رشد 3 درصدی زنان سرپرست خانوار در خراسان رضوی

مدیرکل بانوان استانداری خراسان رضوی از رشد 3 درصدی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: درصد زنان سرپرست خانوار در استان خراسان رضوی از میانگین کشوری بالاتر است که تمام دستگاه‌ها باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

سلجوقی به اعتیاد زنان اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای تیر ماه اتاق فکر امنیت بانوان با رویکرد پیشگیری از اعتیاد زنان ایجاد شده است تا بتوانیم از این طریق شاهد کاهش اعتیاد در جامعه باشیم.

وی در ارتباط با طرح‌های سال 94 عنوان کرد: پیگیری ارتقای سطح مدیریت زنان و خانواده، تقویت تشکل‌های غیر دولتی و تبدیل مهارت‌های بانوان از مرحله تئوری به مرحله عملی از برنامه‌هایی است که ما به طور جدی به دنبال آن هستیم.

مدیرکل بانوان استانداری خراسان رضوی به اشاره به برنامه‌های دهه فجر، تصریح کرد: به منظور برگزاری مناسبت‌ها تمامی دستگاه‌های استان مبادرت به ایجاد «ستاد دائمی برگزاری مناسبت‌ها» کرده‌اند که وزارت کشور هفت منطقه را به عنوان میزبان انتخاب کرده که استان خراسان رضوی میزبان چهار استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و گلستان است.

سلجوقی عنوان کرد: نمایشگاه منطقه‌ای مشارکت و نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی هفته آینده در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود که این نمایشگاه نخستین نمایشگاه منطقه‌ای کشور در حوزه بانوان است.

وی از برگزاری حدود 2 هزار برنامه ویژه دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: نشست‌های صمیمی با گروه‌های مختلف بانوان و فعالان تشکل‌های مردم‌نهاد، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی و پرسش و پاسخ با مدیران عالی دستگاه‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

سلجوقی در ارتباط با طرح «خانواده پایدار»، خاطرنشان کرد: این طرح بعد از 9 ماه اجرا، آسیب‌شناسی درباره آن انجام شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برخی دستگاه‌ها این طرح را به درستی اجرا نکردند و برخی نیز اصلا در این زمینه ورود پیدا نکردند.

نرخ مشارکت اقتصادی زنان در خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشوری است

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان در خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشوری است، بیان کرد: اما متأسفانه میانگین بیکاری زنان در استان خراسان رضوی پائین‌تر از میانگین کشوری است.

سلجوقی در ارتباط با بحث بیمه زنان، عنوان کرد: در بحث بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای به ازای هر 10 هزار نفر تنها 786 زن از خدمات بیمه‌ای برخوردار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار