استاندار همدان گفت: با توجه به محور قرار گرفتن مسایل اقتصادی و فرهنگی در پیام های نوروزی رهبری فرزانه انقلاب این دومولفه در سال آینده نیز جزو اولویت های محوری استان قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳ 16 March 2015

استاندار همدان گفت: با توجه به محور قرار گرفتن مسایل اقتصادی و فرهنگی در پیام های نوروزی رهبری فرزانه انقلاب این دومولفه در سال آینده نیز جزو اولویت های محوری استان قرار می گیرد.

به گزارش ایر نا؛ محمد ناصر نیکبخت در نشست اعضای شورای اداری استان بیان کرد: تلاش در راستای تحقق فرهنگ و اقتصاد تنها به یکسال ختم نمی شود و نمی توان این دو مولفه را در یکسال گنجاند.

وی با ذکر اینکه نامگذاری سال آغازی برای اجرای برنامه است اضافه کرد: فرهنگ، تنفس روحانی انسان است و باید همواره برای اعتلای فرهنگ از تمامی توان و ظرفیت های موجود بهره گرفت.

وی با بیان اینکه رهبری فرزانه انقلاب سال 93 را به دو عنوان مهم اقتصاد و فرهنگ مزین کرد، گفت: در آستانه سال 93 معظم له بحث ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک منشور اقتصادی ابلاغ فرمودند.

وی بیان کرد: مجموعه مدیریت استان در بخش فرهنگی در نخستین گام اقدام به برگزاری نشست هایی با مدیران مرتبط با حوزه فرهنگی با محوریت معاونت سیاسی کرده و در نهایت منشور و سند راهبردی فرهنگی تدوین شد.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان افزود: این سند بگونه ای تنظیم شد که پس از ارسال آن به وزارتخانه های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مبنا برای اجرا در دیگر نقاط کشور قرار گرفت.

نیکبخت گفت: توجه به نشاط جامعه با رویکرد اجتماعی از برنامه های محوری استان است و این نشاط و پویایی با نگاه امنیتی تامین نمی شود.

وی اظهار کرد: به منظور افزایش تعامل با احزاب قانونی و گروه های سیاسی به منظور فراهم شدن شور و نشاط در استان و دوری از تفرقه و نفاق نشست های متعددی برگزار شد.

وی اضافه کرد: تعامل با احزاب دلگرمی خوبی برای استان مهیا کرد تا در انتخابات های پیش رو کارها را به خوبی پیش ببریم.

استاندار همدان گفت: با توجه به اینکه همدان مهد پرورش علما و بزرگان است امسال بزرگداشت هایی برای معرفی شخصیت فرهیختگان نامداری همچون حکیم هزاره ها بوعلی سینا، سیدجمال الدین اسدآبادی و عین القضات همدانی برگزار شد.

وی اضافه کرد: همچنین سال 94 به نام میرسید علی همدانی نامگذاری شد و در سال آینده بزرگداشتی برای این چهره شاخص با حضور مقامات بلند پایه کشوری برگزار می شود.

وی با ذکر اینکه برای معرفی مفاخر همدان برنامه داریم بیان کرد: دانشنامه 110 جلدی با اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال پیرامون تاریخ همدان در سه بخش قبل و بعد از اسلام و دوره معاصر تدوین و منتشر می شود.

استاندار همدان افزود: استان همدان در دو سرفصل کودک و نوجوان و فعالیت های بشر دوستانه به قطب فرهنگی کشور تبدیل شده است.

* افزون بر 10 هزار شغل در همدان ایجاد شد

بالاترین مقام اجرایی استان همدان از ایجاد بیش از 10 هزار فرصت شغلی در سالجاری خبر داد و گفت: علاوه بر این حدود 700 نفر از افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کردند مجدد صاحب شغل شدند.

نیکبخت با ذکر اینکه آمار و مشخصات افراد در سایت های تامین اجتماعی ثبت و قابل روئیت است از شهروندان خواست به منظور راستی آزمایی به این سایت مراجعه کنند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه همدان رتبه دوم ایجاد کاهش نرخ بیکاری را دارد ولی همچنان شاهد افراد بیکار در خانواده هستیم که با ثمر نشستن 40 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در همدان به طور حتم تا دو سال آینده اثر کاهش بیکاری ملموس می شود.

وی بیان کرد: علت توفیق استان در بخش های مختلف انجام وظایف به دور از حاشیه بوده است و اگر اقدام به دامن زدن به حواشی می کردیم توان کار از مجموع مدیران سلب می شد.

استاندار همدان اجرای طرح نظام سلامت را از تدابیر مناسب دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: یک هزار و 200 میلیارد ریال برای اجرای این طرح در استان همدان هزینه شده که یک هزار و 50 میلیارد ریال آن باید از جیب مردم پرداخت می شد ولی دولت آن را پرداخت کرد.

نیکبخت کاهش نرخ بیکاری از 6.7 به 6.4 درصد، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی از 37.4 به 39.2 درصد و کسب رتبه پنجم در خرید گندم را از دیگر توفیقات استان در سالجاری برشمرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار