معاون مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: به مناسبت رحلت پیامبر (ص) و شهادت حضرت امام حسن (ع) و امام رضا (ع)200 روحانی به مناطق روستایی این استان اعزام شدند .
کد خبر: ۱۴۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 10 December 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام علی کارگر افزود: روحانیان اعزامی از قم و بومی یزد هستند که بیشتر در مناطق دور دست استان نسبت به برپایی مجالس عزاداری و سوگواری فعالیت می کنند .

وی ادامه داد: برپایی مجالس سخنرانی و پاسخگویی به سوالات و شبهات ، بیان احکام ، تبیین سیره نبی مکرم اسلام (ص) و همچنین امام حسن و امام رضا (ع) و اقامه نمازجماعت نیز صورت می گیرد .
معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد خاطر نشان کرد: توجه به فریضه به امر به معروف و نهی از منکر و اجرایی شدن در بین مردم و بخصوص جوانان و انجام برنامه های دهه آخر صفر انجام می شود .
کارگر اضافه کرد: حضور روحانیون بین مردم و جوانان در طول سال و بخصوص برخی مناسبت های شمسی و قمری در ارتباط بین آنها و آحاد مردم موثر بوده و مورد تاکید این اداره کل است .
وی یادآور شد: امر تبلیغات دینی در دو ماه محرم و صفر خیلی مهم و همواره در سال های متمادی توسط نهادهای فرهنگی و تبلیغی و بخصوص تبلیغات اسلامی توجه شده است.
گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است، دارالعباده یزد به مناسبت 28 صفر سالرور رحلت جانسوز اشرف مخلوقات و خلاصه موجوادت حضرت محمد (ص) و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) سیاه پوش شد .
مردم ولایتمدار یزد و مناطق و شهرستان های تابعه از شب گذشته تا امروز با برپایی مجالس وعظ و خطابه و سوگواری در رحلت آخرین پیامبر الهی حضرت محمد (ص) اشک ماتم ریختند .
اکثر مساجد ، تکایا و حسینیه های دارالعباده یزد با حضور مردم پرشور مومن و عاشقان ائمه هدی (ع) صحنه عشق و دلدادگی به نبی مکرم اسلام (ص) و فرندان پاک ایشان است .
سخنرانی در باب فلسفه شخصیت و فضائل خاتم النبیین (ص) و حضرت امام حسن (ع) و مصائب ایشان و وظیفه امت اسلام در قبال استمرار راه نورانی امامان معصوم (ع) از دیگر بخش های این مراسم ها می باشد .
مشابه عزاداری و سوگواری 28 صفر در اکثر شهرستان های استان دارالعباده یزد با حضور گسترده و برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی برگزار می شود .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار