معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: این شهرداری در سال 93 توانست 95 درصد بدهیهای خود شامل حسابهای فی مابین و حسابهای معوق را بپردازد.
کد خبر: ۱۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳ 15 March 2015

به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،محمدرضا مزجی این میزان را 15 هزار میلیارد ریال حسابها و بدهیهای بین افراد و بانکها اعلام کرد.

وی افزود: پرداخت این بدهیها با استفاده از داراییهای شهرداری مشهد در حوزه زمین و پروانه ساخت صورت گرفته است.

معاون شهردار مشهد همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه امسال 93 بیش از 85 درصد بودجه این شهرداری محقق شد، سال آتی نیز بودجه مصوب 100 درصد تحقق یابد.

بودجه مصوب سال 1393 شهرداری مشهد 72 هزار و 756 میلیارد و 470 میلیون ریال بود.

رقم بودجه شهرداری مشهد، سازمانها و شرکتهای وابسته به آن برای سال 1394 نیز از سوی شورای اسلامی این شهر 96 هزار و 434 میلیارد و 49 میلیون و 238 هزار ریال از حیث منابع و مصارف تعیین شده است.

معاون شهردار مشهد همچنین در ادامه با اشاره به انتشار اوراق مشارکت خط سوم قطار شهری گفت: اجرای این خط کلید خورده و ادامه این حرکت منوط به همکاری و مشارکت همه مردم خراسان، ایران و زائران امام رضا(ع) در خرید اوراق مشارکت است.

این اوراق به ارزش پنج هزار میلیارد ریال ویژه عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری مشهد روزهای 27 و 28 اسفند جاری منتشر می شوند.

کل اعتبار مورد نیاز برای اجرا و تکمیل خط سوم قطارشهری مشهد به طول 28 کیلومتر از انتهای امیریه تا بلوار صبا 45 هزار میلیارد ریال است.

مبلغ هزار و 190 میلیارد ریال در بودجه سال 1394 کشور از سوی دولت یازدهم برای اجرای خطوط قطارشهری مشهد اختصاص یافته است. همین میزان اعتبار نیز از سوی شهرداری مشهد برای اجرا و تکمیل خطوط قطارشهری در سال 94 تخصیص می یابد.

خط دوم قطارشهری مشهد نیز به طول 14 کیلومتر از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی با 50 درصد پیشرفت در حال اجرا است و در سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ماه سال 89 به بهره برداری رسید و روزانه بطور میانگین 100 هزار نفر توسط آن جا به جا می شوند. عملیات اجرایی مسیر توسعه پنج کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد مراحل پایانی را طی می کند.

کلانشهر مشهد با 328 کیلومترمربع مساحت و سه و نیم میلیون نفر جمعیت ثابت، سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار