مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: اهالی رسانه و مطبوعات در توسعه و بازخوانی ظرفیت های وقف در جامعه نقش تاثیرگذاری دارند.
کد خبر: ۱۴۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 08 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا درویش نژاد سه شنبه در همایش سراسری وقف و رسانه در استان افزود: اینکه هزینه وقف باید در کجا صرف شود ، هم نگاه فقهی و هم تحلیل های اجتماعی را می طلبد که باید با تشکیل کمیته کاربردی این موانع مطرح و بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه وقف باید نسبت به شرایط زمانی و مکانی مطرح شود ، بیان داشت: امروز باید بحث وقف متناسب با موضوع های اجتماعی به بررسی کارشناسی کشیده شود که رسانه نقش جدی در پردازش این امر و بهره مندی آن به نفع اجتماع دارد.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی هرمزگان اظهارکرد: یکی از فلسفه وجودی وقف بهره مندی افراد جامعه از مزایا و امکانات آن در حوزه های عام و خاص است و اگر این نگاه فقهی ایجاد نشود باید شخص واقف ، فقها و رسانه ها در فضای فکری مناسب برای این امر چاره اندیشی کنند.

درویش نژاد یادآورشد: ساخت چند مسجد در یک محله باتوجه به اینکه آن منطقه از دیگر امکانات از جمله دانشگاه محروم است ، ضروری نیست بلکه باید واقف بنا به مصلحت و ضرورت برای بهره مندی مردم ، وقف کند.

وی در حوزه زکات نیز یادآورشد: درست است که زکات بر گندم ، جو ، خرما ، کشمش ، طلا ، نقره ، شتر ، گاو و گوسفند واجب است اما در شرایط کنونی که شتر از دایره حمل ونقل خارج شده ، آیا افرادی که صاحب کشتی و کامیون هستند زکات تعلق نمی گیرد و این بحث فقهی می طلبد که رسانه نقش بسیار مهم دارد که هم فقها و هم مردم را درگیر این مسائل کند.
وی در پایان تاکید کرد: چرا از ورود به بحث های فقهی ترس داریم و آن را خط قرمز می دانیم در صورتی که خط قرمز زمانی است که اسلام دچار خدشه شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار