يک متخصص جراحی عمومی در همدان گفت: خانم‌ها بيش از آقايان در معرض ابتلا به هموروئيد قرار دارند که مهمترين علت آن يبوست‌های پس از زايمان است.
کد خبر: ۱۴۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 08 December 2015

يک متخصص جراحی عمومی در همدان گفت: خانم‌ها بيش از آقايان در معرض ابتلا به هموروئيد قرار دارند که مهمترين علت آن يبوست‌های پس از زايمان است.

به گزارش ایسنا ؛ دکتر "منوچهر امامی" با بیان اینکه علاوه بر ژنتيک، يبوست به عنوان مهمترين علت ابتلا به بيماری هموروئيد به شمار می‌رود، اظهار کرد: زور زدن در هنگام دفع مدفوع يکی ديگر از علل ابتلا به هموروئيد يا همان بواسير است.

وی در خصوص علائم هشداردهنده هموروئيد گفت: برآمدگی در دور مقعد، درد در ناحيه مقعد و خونريزی از مقعد از نشانه‌های ابتلا به بواسير است.

دکتر امامی افزود: خونريزی از مقعد پس از اجابت مزاج رخ داده که به صورت خون روشن است.

درمان هموروئيد چيست؟

اين متخصص جراح عمومی در ادامه تاکيد کرد: در مرحله اول برای بيماران روش درمان خانگی را انتخاب می‌کنيم به طوريکه به بيماران توصيه می‌شود برای بهبود وضعيت خود از غذاهای ملين و موادی مانند روغن زيتون، کاهو، برگ زردآلو و انجير استفاده کنند.

وی ادامه داد: نوشيدن روزانه هشت ليوان آب به‌ویژه برای خانم‌هايی که دچار يبوست پس از زايمان شده‌اند، به جلوگيری از خشکی روده کمک می‌کند.

وی گرم نگه‌داشتن مقعد پيش از اجابت مزاج را از راه‌های درمان بواسير در مرحله اول دانست و افزود: نشستن در آب گرم به مدت پنج دقيقه پيش از دفع مدفوع و گذاشتن حوله داغ بر روی مقعد موجب شل شدن اسفنکتر شده و به درمان يبوست و کاهش خونريزی هموروئيد کمک می‌کند.

وقتی درمان خانگی جواب نمی‌دهد چه کنيم؟

دکتر امامی گفت: وقتی بيماری همورئيد با درمان‌های خانگی بهبود پيدا نکند درمان جراحی را در پيش خواهيم گرفت.

وی با بيان اينکه جراحی بواسير يک عمل ساده و بدون خطر است، اظهار کرد: مراقبت‌های بعد از عمل مانند استفاده از غذاهای فيبردار و ملين و پيشگيری از بروز يبوست، در بهبود کامل بيماری تاثير بسزايی دارد.

اين متخصص جراحی عمومی تصريح کرد: ممکن است برخی از بيماران پس از انجام جراحی دچار عوارضی نظير بی‌اختياری موقتی مدفوع يا گاز شوند.

وقتي شقاق با هموروئيد اشتباه گرفته می‌شود

وی عنوان کرد: در بيشتر بيماران ديده شده که شقاق با همورئيد اشتباه گرفته می‌شود اما بايد دانست در بيماری شقاق بيرون‌زدگی وجود ندارد.

وی تصريح کرد: در بيماران مبتلا به شقاق بيرون‌زدگی وجود ندارد و زخم در قسمت فوقانی سوراخ مقعد ايجاد شده است.

اين متخصص جراحی عمومی با بيان اينکه در بيماری شقاق فرد درد زيادی را به همراه خونريزی تحمل می‌کند، افزود: ممکن است فرد مبتلا به هموروئيد خونريزی را تجربه نکند.

وی معاينه بالينی را راه تشخيص هموروئيد و شقاق دانست و توصيه کرد: با توجه به اينکه 10 تا 20 درصد از افراد جامعه به هموروئيد مبتلا شده‌اند، توصيه می‌کنیم برای پيشگيری از اين بيماری روزانه هشت ليوان آب بنوشيد و غذای گياهی مصرف کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار