کد خبر: ۱۴۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 08 December 2015

به گزارش تابناک یزد،شهرداری یزد و پلیس آگاهی استان با  برقراري ارتباط مجازي در جهت خدمات‌دهی بهتر و مستمر به شهروندان شهر یزد و مدیریت بهینه در جهت کاهش جرائم، تفاهم‌نامه تبادل اطلاعات مکانی و توصیفی امضا کردند.

 "مسعود تاج آبی" مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری یزد در حاشیه نشستی که ببه همنی منظور با حضور شهردار یزد و رییس پلیس آگاهی استان برگزار شد، گفت: ارتکاب جرم در مکان با یک موقعیت جغرافیایی خاص رخ می‎‎دهد و امکان تحلیل آن به وسیله ابزارهای جغرافیایی وجود دارد.

وی افزود: در گذشته، شناخت و تحلیل الگوهای حاکم بر جرایم به طور دستی توسط یک یا چند مأمور انجام می‏‏گرفت و مأموران داده‌ها را جمع‏آوری و بر اساس زمان و مکان مربوطه دسته‏بندی کرده و در نهایت از روی آنها برخی الگوهای جرایم را به دست می‌آوردند.

تاج آبی گفت: امروزه سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS)  به عنوان یکی از بزرگترین تحولات تکنولوژی اطلاعات، بیشترین کاربردها را در امور انتظامی و همچنین مطالعه و بررسی جرایم پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تحلیل‌های مکانی به عنوان یکی از امکانات اساسی در سیستم اطلاعات جغرافیایی، می‌تواند بینشی را نسبت به چگونگی ارتباط بین موقعیت و مکان، فضای شهری، تراکم جمعیت، امنیت، کانون‌های جرم‌خیز و جرم فراهم آورد و شناسایی این رابطه می تواند در جهت پیش‎‎بینی و پیشگیری از جرم مورد استفاده پلیس آگاهی استان قرار گیرد.

 گفتنی است؛ تفاهم نامه تبادل اطلاعات مکانی و توصیفی بر بستر سامانه SDI پیش‌ از این ما بین شهرداری یزد و 10 ارگان شهری امضا شده است
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار