معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:
دکترسعید شبستری در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر مراکز و موسسه های تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: انسان سالم و تحصیل کرده محور اصلی توسعه هر کشور به شمار می رود و باید مورد توجه مسئولان قرارگیرد.
کد خبر: ۱۴۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 07 December 2015
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در زمان حاضر توسعه هرکشوری با شاخص سرمایه های انسانی آن کشور مورد سنجش قرار می گیرد.

دکترسعید شبستری در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر مراکز و موسسه های تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: انسان سالم و تحصیل کرده محور اصلی توسعه هر کشور به شمار می رود و باید مورد توجه مسئولان قرارگیرد.

وی با اشاره به حذف سرمایه های انسانی کشور در دولت گذشته گفت: دولت تدبیر و امید سرمایه های انسانی و پژوهش های علمی را محور توسعه می داند و از تجاری سازی علم و پژوهش های کاربردی حمایت می کند.

شبستری راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری را فرصتی برای آذربایجان شرقی دانست و افزود: مراکز و موسسه های پژوهشی در بخش کشاورزی از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: با وجود درآمد 750 میلیارد دلاری دولت قبل ، در زمینه زیرساخت ها و توسعه مراکز دانشگاهی اقدامی چشمگیر صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید در زمان حاضر، جمهوری اسلامی ایران به کشوری مقتدر در سیاست خارجی تبدیل شده است که در حل مسایل منطقه مورد مشورت قرار می گیرد.

گفتنی است در این آیین از پژوهشگرهای برتر مراکز و ایستگاه های تحقیقات کشاورزی، منابع طبیعی و آب خیزداری آذربایجان شرقی تقدیر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز درآیین تجلیل از پژوهشگرهای برتر مراکز و موسسه های تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری از حدود 90 طرح تحقیقاتی انجام شده در مراکز و موسسه های تحقیقات کشاورزی این استان، 20 طرح پس از پایش مجدد و در قالب عقد قرارداد با بهره بردارها به مرحله اجرا رسید.

' کریم مهری' افزود: با وجود محدودیت ها، پژوهش های کشاورزی در مراکز و موسسه های تحقیقاتی آذربایجان شرقی افق روشنی پیش روی بخش کشاورزی این استان قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش صنعت کشور هم ردیف با بخش کشاورزی توسعه نیافته است، گفت: انجام پژوهش های کشاورزی برای کاهش قیمت تمام شده محصولات از طریق مکانیزه سازی این بخش ضروری است.

وی افزود: پژوهش نقش اساسی در توسعه ایفا می کند و افزایش اعتبارات پژوهشی به ویژه در بخش کشاورزی نیازمند توجه مسئولان است.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به افزایش سهم پژوهش از اعتبارات دستگاه های اجرایی در پی ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: طبق آیین نامه اجرایی قانون بودجه، نیم درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی در بخش پژوهش هزینه می شود که بخش اعظمی از آن نیز مربوط به هزینه های جاری است.

درآذربایجان شرقی چهار مرکز تحقیقاتی شامل ' مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان'، ' مرکز تحقیقات دیم گندم کشور'، ' مرکز تحقیقات سرم سازی ' و ' مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی استان ' پتانسیل بزرگ در بخش پژوهش های کشاورزی به شمار می رود؛ علاوه بر این مراکز تحقیقاتی هفت ایستگاه تحقیقاتی نیز در رابطه با دام، ماکیان و سیفی جات این استان فعالیت های علمی و پژوهشی دارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
انسان را انسانیتم آرزوست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار