کد خبر: ۱۴۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 07 December 2015

به گزارش تابناک یزد،رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: مردم باید این اداره را در شناسایی موقوفات جدید که در شهرستان وجود دارد همراهی کنند.

حسین شجریان افزود: هنوز در شهر و مناط روستایی مهریز موقوفاتی وجود دارد که در دست مردم است و باید نسبت به شناسایی آنها یک فعالیت جدی بعمل آید .
وی اضافه کرد:شناسایی موقوفات و عمل به نیات واقفین بسیار مهم و یک وظیفه دینی است و تمامی مردم در مناطق مختلف نسبت به آن مسئول هستند .
وی بدون اشاره به موقوفاتی که در مهریز هنوز شناسایی نشده تاکید کرد: مردم در صورت اطلاع از وجود موقوفات در شهرستان مراتب را در اسرع وقت به اداره وقف اعلام کنند .
این مسئول در ادامه گفت: هم اکنون در شهرستان مهریز یک هزار و 757 فقره موقوفه با سه هزار 884 رقبه وجود دارد که سالانه طبق نیات واقفین عمل می شود .
شجریان گفت: در یکسال اخیر در زمینه امور اوقافی ، حقوقی و ثبتی موقوفات با همکاری مردم و مسئولان فالیت های بسیار خوبی در شهرستان انجام گرفته است .
وی اهم این فعالیت ها را قرارداد ساخت مجتمع تجاری بر روی موقوفه طبخ آش در بلوار هفتم تیر با 50 درصد پیشرفت کار ، اجرای پروژه تکمیل اطلاعات مکانی موقوفات واجرای تکمیل اطلاعات توصیفی رقبات و مرمت و باز سازی قلعه موقوفه گرده کوه با همکاری متولی موقوفه و اداره میراث فرهنگی و شرکت وحدت دهیاران با 300 میلیون ریال اعتبار خبر داد .
رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: تصحیح ، تکمیل و تایید تمامی موقوفات و رقبات در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور ، ثبت سه فقره وقف جدید در شهرستان
، تنظیم و تجدید 985 سند اجاره نامه با مستاجرین موقوفات و اخذ سند مالکیت 62 فقره از پلاک های موقوفه انجام گرفت .
شجریان از دیگر اقدامات این اداره را شامل طرح دعوی هفت فقره از پرونده موقوفات و تشکیل پرونده در محاکم قضایی جهت اثبات وقفیت و وصول اجاره بها و رفع تصرف عدوانی از متصرفین موقوفات ذکر کرد .
رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: در بخش فرهنگی ، برگزاری طرح آرامش بهاری ، بر پایی خیمه های معرفت ، سوگواره یاس نبوی ، طرح ضیافت الهی ، طرح نشاط معنوی با حضور 195نفر در قالب کلاسها هنری ، قرآنی و آموزشی انجام شد.
شجریان گفت: ساماندهی هیات امنای مساجد وحسینیه ها و امور خادمین و صدور حکم 120نفر از اعضای هیات امنا ، برگزاری کلاس های طرح تربیت حافظان قران کریم با 879 نفر ، طرح جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی و برگزاری سی و هشتمین دوره از مسابقات قرآن با حضور 130 نفر برگزار شد .
این مسئول از برگزاری طرح بصیرت عاشورائی ، همایش هایی باموضوع احلی من العسل جوانان عاشورایی و رهروان زینبی و همایش قرآن و وقف برای اولین بار در شهرستان خبر داد.
شجریان برنامه های هفته وقف در مهریز را شامل دیدار با امام جمعه ، مسابقه خوشنویسی ، همایش دوچرخه سواری ، غبار روبی گلزار شهدا ، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم ، برپایی نمایشگاه ، مسابقه انشا نویسی و پیامکی ، افتتاح رواق و آشپزخانه امامزاده سید غیاث الدین ، دیدار با خانواده شهدا ، همایش یاوران وقف ، نشست صنفی وقف با فرهنگیان ، دیدار با اصحاب رسانه و غبارروبی بقاع متبرکه ذکر کرد .
مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار