مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در برنامه‌های سال ۹۴ که به تصویب نهاد کتابخانه‌های عمومی رسیده است مقررشده که چهار باب کتابخانه روستایی در اسدآباد افتتاح شود.
کد خبر: ۱۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲ 16 March 2015

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در برنامه‌های سال ۹۴ که به تصویب نهاد کتابخانه‌های عمومی رسیده است مقررشده که چهار باب کتابخانه روستایی در اسدآباد افتتاح شود.

به گزارش تسنیم؛ ارشاد استعدادی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد اظهار داشت: کار احداث کتابخانه استاندارد اسدآباد آغازشده است و مشاور آن و طراحی سازه و نقشه در حال حاضر در حال انجام است.

وی افزود: این مکان دارای سازه بتنی و در مساحت ۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع احداث می‌شود و امیدواریم با اقدامات انجام‌شده این کتابخانه تنها کتابخانه استاندارد در غرب کشور باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد در حال انتخاب پیمانکار برای آغاز پروژه است، ابراز کرد: این بنا در ۳ طبقه ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه استاندارد اسدآباد دارای ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است، اعلام کرد: امیدواریم در سال ۹۴ نیز اعتبارات خوبی برای احداث کتابخانه استاندارد در اسدآباد در نظر گرفته شود.

استعدادی گفت: استان همدان از نظر تعداد و زیربنای کتابخانه‌ها و همچنین نسبت به خدماتی که در فضای نرم‌افزار ارائه می‌کند رتبه خوبی در کشور دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۰ باب کتابخانه در استان همدان فعال است که در این زمینه رتبه دهم کشوری را در اختیارداریم اما استان‌هایی که در رده‌های بالاتر از همدان قرار دارند دارای جمعیت و وسعتی به‌مراتب بالاتر از استان همدان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اظهار داشت: استان همدان در دو سال اخیر ارتقاء خوبی در بحث کتابخانه‌های عمومی داشته است که در سطح شهرستان اسدآباد نیز در این مدت سه کتابخانه روستایی افتتاح‌شده است.

وی اعلام کرد: در برنامه سال ۹۴ که به تصویب اداره کتابخانه‌ها رسیده است ۴ باب کتابخانه روستایی در سطح شهرستان اسدآباد افتتاح می‌شود که با راه‌اندازی این ۴ کتابخانه ۴ نفر نیرو نیز به تعداد نیروهای کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد افزوده می‌شود.

استعدادی هدف از افتتاح کتابخانه‌های روستایی را عدالت در توزیع کتاب عنوان کرد و گفت: با افتتاح کتابخانه‌های روستایی فرهنگ روستاها نیز تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه نیم درصد از درآمد شهرداری متعلق به کتابخانه‌های عمومی است، تصریح کرد: با تحقق صددرصدی فاصله‌داریم اما در سطح شهرستان اسدآباد با کمک شهرداران شاهد تحقق این موضوع بوده‌ایم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار