کد خبر: ۱۴۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 06 December 2015
استاندار گیلان از استانداردسازی سیستم گرمایشی تمام مدارس تا سال 96 در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو اظهار کرد: روز دانشجو پاسداشت آرمان‌خواهی، استقلال‌طلبی و مبارزه با تحجر و استکبار را گرامی می‌داریم.

وی روز دانشجو را در راستای آرمان‌ها و استقلال‌طلبی دانشجویان عنوان کرد و افزود: حس استقلال‌طلبی و مهرورزی دانشجویان بر محور عدالت‌طلبی و ارزش‌های انسانی است.

نجفی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته پژوهش، بیان کرد: نگاه پژوهشی، تحقیقاتی و تفکر را باید در جامعه ایجاد کنیم و دانش‌آموزان به‌دنبال ابداع و اختراع باشند.

استاندار گیلان تقدیر از پژوهش‌های برتر را مفید خواند و تصریح کرد: اندیشه‌ها در راستای پژوهش در جامعه باید فعال و پویا شود و این امر می‌تواند در ساختار اجتماعی ما تاثیرگذار باشد.

*1600 نفر اولویت استخدامی آموزش و پرورش گیلان

وی به فضای امیدوارکننده در آموزش و پرورش گیلان اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و 600 نفر از تعداد دو هزار نفر افراد واجد شرایط استخدامی در آموزش و پرورش استان نتوانستند به‌کارگیری شوند و این تعداد باید در اولویت استخدامی این سازمان باشند.

نجفی با بیان اینکه آمارها مبنی بر تجهیز و نوسازی مدارس گیلان نسبت به سال 92 امیدوارکننده است، خاطرنشان کرد: اعتبارات توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان صد درصد افزایش پیدا کرده است.

استاندار گیلان از ارتقای رتبه ششم سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان در کشور خبر داد و یادآور شد: سال 92 جزو پنج استان آخر در کشور بودیم.

وی خواستار استانداردسازی سیستم گرمایشی تمام مدارس گیلان تا سال 96 شد و اظهار کرد: یکی از خاطرات بد بنده فوت 6 نفر دانش‌آموز در یکی از مدارس شهر رشت در سال‌های گذشته بود و این موضوع هرگز از ذهنم خارج نشده است.

 نجفی به فرا رسیدن فصل سرما اشاره کرد و افزود: امسال طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی سرما سنگین‌تر از سال‌های گذشته است.

استاندار گیلان با تاکید بر مدیریت بهره‌وری در آموزش و پرورش، بیان کرد: امروز سهم عظیمی از اقتصاد دنیا را بهره‌وری هدایت می‌کند.

وی در پایان پرداخت پنج درصد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش را طبق قانون عنوان کرد و گفت: شهرداری‌ها عوارض مربوط به آموزش و پرورش را پرداخت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار