کد خبر: ۱۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲ 14 March 2015

به گزارش فارس از آباده، محمدرضا زارع بعدازظهر امروز در جلسه شورای اشتغال این شهرستان که با حضور شهردار، مدیر کمیته امداد، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سایر مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری آباده برگزار شد، با تقدیر از مدیر، مسئولان و کارکنان کمیته امداد در فقرزدایی با اجرای عملکردهای اساسی و پایدار اظهار داشت: حفظ حرمت و تکریم ارباب‌رجوع، آموزش و حرفه‌آموزی و ایجاد و توسعه اشتغال پایدار از عملکردهای سازنده کمیته امداد این شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی و تکیه و بهره‌گیری از استعدادهای داخلی است که باید الگوی تمام ادارات شهرستانی قرار گیرد.

فرماندار آباده به موفقیت اجرایی طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اشاره کرد و از تعامل و تبادل‌نظر با بانک‌های ملی، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات، رفاه کارگران، ملت و سپه آباده در اختصاص درصد بیشتری از تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال به طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

در ادامه جلسه شورای اشتغال مدیر کمیته امداد آباده با اشاره به نقش سازنده اشتغال در توانمندی اقتصادی خانوارها عنوان داشت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی کشور و در راستای اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی کمیته امداد امام خمینی تلاش می‌کند تا مددجویان و نیازمندان با استفاده از منابع امدادی و بانکی بر اساس استعدادهای درونی در رفع نیاز خود و ارتقای کیفی و کمی تولید داخلی کشور هر چند در شغل‌های کوچک مؤثر باشند.

امیر باوندپوری با اشاره به اعطای 20 میلیارد و 790 میلیون ریال تسهیلات اشتغال به 219 طرح اشتغال به مددجویان کمیته امداد آباده در سال 92 بیان داشت: در سال جاری 18 میلیارد و 870 میلیون ریال تسهیلات امدادی و بانکی به مجریان طرح‌های اشتغال مددجویی در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی، زنبورداری، مشاغل خانگی و گلخانه‌ای و ... پرداخت‌ شده است.

مدیر کمیته امداد آباده با تأکید بر اهمیت رفع نیازهای عاطفی در کنار نیازهای اقتصادی محرومان تصریح کرد: نهادینه کردن سنت‌های حسنه احسان، انفاق و اکرام و توجه به نیازهای روحی و روانی نیازمندان از ضروریات اجرایی کمک‌رسانی در جامعه در راستای جلوگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است که نیاز به مشارکت و جهاد همگانی دارد.

باوندپوری در پایان سخنان خود با تقدیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز نیکوکاری امام حسین و سایر متصدیان آباده در برگزاری جشنواره فیلم حسنات با موضوع احسان، انفاق و اکرام که به مدت سه روز در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ غنی و عطوفت روحی ایرانیان ترویج فقرزدایی اقتصادی و عاطفی نیازمندان و نهادینه کردن آن و ایجاد بستر مناسب برای کمک‌رسانی عمومی گامی مؤثر و سازنده بوده که ارتقای کمی و کیفی مراکز نیکوکاری در جذب مشارکت‌های مردمی ازجمله این اقدامات است.

به گزارش فارس، در پایان جشنواره حسنات آباده تعدادی از خیران این شهرستان که به‌صورت مداوم و مؤثر در راستای رفع نیاز محرومان و اجرای طرح‌های متعدد کمیته امداد مساعدت می‌کنند تجلیل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار