کد خبر: ۱۳۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 01 December 2015

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز از تخصیص هشت میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار به بخش تولیدات کشاورزی استان و تلاش جهاد کشاورزی برای جذب این اعتبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، سید مجید موسوی در حاشیه جلسه حل و فصل و تسریع روند تخصیص تسهیلات بانکی به طرح‌های کشاورزی که امروز سه شنبه(دهم آذر) در اداره کل جهاد کشاورزی و با حضور روسا و معاونین بانک های عامل و اداره کل جهاد کشاورزی و 12 نفر از متقاضیان برگزار شد، گفت: در سال جاری هشت میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی در اختیار بخش کشاورزی استان قرار گرفته است.

وی افزود: این جلسه به منظور تسهیل در روند جذب این اعتبار و با حضور روسای بانک‌های عامل، کشاورزی، توسعه تعاون و رفاه برگزار شده است.

وی به حضور متقاضیان تسهیلات کشاورزی در این جلسه اشاره کرد و گفت: اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز با دعوت از تعدادی از متقاضیان تسهیلات طرح‌های کشاورزی، شرایطی را فراهم کرد که هر متقاضی به صورت تک به تک مسائل و مشکلات خود را مطرح کند تا بانک‌های عامل نسبت به رفع موانع آنها اقدام کنند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرزادامه داد: بیشتر مشکلات متقاضیان در زمینه تامین وثیقه، ارزیابی محل مورد نظر برای وثیقه و اختلافات بین متقاضیان و کارشناسان بانک ارزیاب طرح است که خوشبختانه بانک های عامل حاضر در جلسه قول‌های مساعدی دادند که مسائل و مشکلات تولید کنندگان را رفع کنند.

این مسئول به یکی دیگر از مشکلات موجود میان بانک ها و متقاضیان اشاره کرد و گفت: طبق ضوابط قانونی حداقل 20 درصد از سهم آورده طرح باید توسط متقاضی تامین شود که این مورد مشکلاتی را در پیشبرد طرح‌ها ایجاد کرده است؛ بنابراین تمهیدی اندیشیده شد که متقاضیان به مرور زمان و همزمان با اجرای طرح نسبت به تامین سهم آورده خود اقدام کنند.

وی در پایان گفت: به متقاضیان قول داده‌ایم که در صورت پیگیری و عدم حل مشکل تسهیلات، در آینده مجددا چنین جلسه‌ای را برگزار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار