معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که توسعه پژوهش و فناوری در کشور بدون تجهیز مناسب دانشگاه ها ممکن نیست، گفت: دولت تلاش می کند با افزایش تخصیص بودجه دانشگاه ها، عقب ماندگی موجود در این زمینه را برطرف کند.
کد خبر: ۱۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱ 14 March 2015
عقب ماندگی تجهیزات دانشگاه ها در آستانه جبران
به گزارش تابناک یزد،  پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری  اعلام کرد که اسحاق جهانگیری با وزیر علوم و روسای برخی دانشگاه های بزرگ دولتی دیدار داشته است.
بر این اساس با تاکید بر نقش محوری دانشگاه ها در توسعه و پیشرفت کشور افزود: سیاست محوری دولت تدبیر و امید حمایت از شان و جایگاه دانشگاه ها و ارتقای سطح علمی و آموزشی مراکز آموزش عالی است.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: کاهش ناگهانی بهای نفت در سال جاری باعث کاهش درآمدهای دولت و ایجاد مشکلاتی در بودجه شده اما با این وجود دولت، تامین کامل هزینه های جاری دانشگاه ها را به عنوان یکی از اولویت های اصلی دنبال می کند.
**سیاست دولت تدبیر و امید انگیزه دانشگاهیان را افزایش داده است
در این جلسه که روسای دانشگاه تهران، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، شیراز، همدان، شهید باهنر کرمان، خوارزمی و رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز حضور داشتند، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی بر اهمیت دانشگاه های بزرگ کشور به عنوان موتور محرک علم و فناوری و تولید مقالات علمی در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: سیاست های دولت تدبیر و امید باعث ایجاد انگیزه و امید زیادی در میان دانشگاهیان شده و امیدواریم با تامین بودجه های مورد نیاز، روند توسعه و پیشرفت دانشگاه های کشور با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.
محمد فرهادی افزود: اگرچه در سال 92 بودجه دانشگاه ها تقریباً به طور کامل و بدون کسری تخصیص پیدا کرد، اما عدم تخصیص کامل بودجه و بدهی های باقی مانده ازسال های 90 و 91 موجب شده که دانشگاه ها در بازسازی تاسیسات و تکمیل طرح های عمرانی خود با مشکلاتی روبرو باشند.
به گزارش ایرنا، مشکلات دانشگاه ها در تامین هزینه های جاری، لزوم بازسازی و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی، فرسوده بودن برخی تاسیسات و خوابگاه ها، عدم تامین کامل هزینه های طرح های پژوهشی، مشکلات مالیاتی و کمبود بودجه پارک های علم و فناوری کشور از مهمترین مسایلی بود که از سوی روسای دانشگاه ها در این نشست مطرح شد و برای حل این مشکلات پیشنهاداتی نیز مطرح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار