مدیر گمرک همدان از صادرات 91 میلیون دلاری کالا در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: رتبه گمرک همدان بین گمرکات کشور 8 پله ارتقا یافت.
کد خبر: ۱۳۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 29 November 2015

مدیر گمرک همدان از صادرات 91 میلیون دلاری کالا در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: رتبه گمرک همدان بین گمرکات کشور 8 پله ارتقا یافت.

به گزارش تسنیم ؛جمال خشوعی اظهار داشت: در هشت ماهه امسال 91 میلیون و 763 هزار دلار کالا از گمرک استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی وزن این میزان کالای صادراتی از استان همدان را 736 هزار و 646 تن اعلام کرد و گفت: صادرات کالا از استان همدان در هشت ماهه امسال یک درصد از نظر وزنی افزایش و دو درصد از نظر ارزشی کاهش داشته است.

خشوعی سیمان، کشمش و سفال را از مهمترین کالاهای صادراتی استان همدان در هشت ماه امسال اعلام کرد و گفت: البته صادرات سیمان به سبب کاهش تقاضای کشور عراق کاهش داشته و همین امر در کل صادرات استان همدان نیز تاثیر منفی داشته است.

وی همچنین از واردات 22 میلیون و 768 هزار و 716دلار خبر داد و گفت: این میزان کالای وارداتی که بیشتر کالاهای خط تولید و مواد اولیه برای تولید بوده‌اند 6 هزار و 761 تن وزن داشته است.

مدیر گمرک همدان با اعلام اینکه واردات کالا از همدان 10 درصد از نظر ارزشی و 45 درصد از نظر وزنی افزایش داشته است، گفت: کلاف آلومینیومی، چرم مصنوعی و لوازم و چینی آلات بهداشتی بیشترین کالاهای وارداتی هستند.

وی تراز تجاری استان همدان را مثبت و افزون بر 113 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده درآمد حقوق ورودی گمرک همدان نیز در هشت ماه امسال 46 درصد افزایش داشته است.

خشوعی درباره رتبه‌بندی گمرکات کشور نیز گفت: سال گذشته گمرک همدان در بین 120 گمرک کشور رتبه 48 را داشت که با تلاش‌های صورت گرفته در رتبه‌بندی نیمه نخست امسال به جایگاه 40 رسیده است.

وی افزایش صادرات و تسهیل روند انجام صادرات را از دلایل ارتقا رتبه گمرک همدان دانست و گفت: تمام تلاش بر این است تا افزایش صادرات رتبه گمرک همدان در کشور را ارتقا بخشیده و درآمدهای ارزی بیشتری وارد کشور و استان همدان شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال کاهش هزینه‌های صادرات برای تجار و بازرگانان هستیم، عنوان کرد: هزینه‌های صادرات تاکنون برای تجار و بازرگانان کاهش داده شده تا بتوان روند صادرات را تسهیل کرده و بازرگانان را برای صادرات به گمرک همدان جذب کرد.

خشوعی با بیان اینکه این اقدام سبب کاهش درآمدهای گمرک همدان شده است، افزود: ولی از سوی دیگر شاهد هستیم که درآمد ارزی همدان بهبود یافته و این کاهش را جبران کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار