طرج 'تامین مالی خرد ' بهزیستی اردبیل در نمایشگاه بین المللی اکسپو میلان 2015 حضور یافت .
کد خبر: ۱۳۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶ 28 November 2015

به گزارش ایرنا، نمایشگاه بین المللی اکسپو میلان 2015 از اول ماه مه تا 31 اکتبربه مدت شش ماه با موضوع 'تغذیه زمین، انرژی برای حیات' برگزار گردید.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل روز شنبه گفت: طرح تامین مالی خرد پس از بازدید مدیران و کارشناسان اعزامی از کشور ایتالیا به عنوان روشی مبتکرانه و موفق ارزیابی شد و یکی از کاندیداهای شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی اکسپو میلان 2015 معرفی گردید.
خسرو امیدوار گفت: طرح بهزیستی اردبیل با همکاری بانک کشاورزی و موسسه بین المللی تاک از اواخر سال 1385 توسط دفتر توانمندسازی زنان و خانواده معاونت امور اجتماعی برای تشکیل 150 گروه خودیار و ظرفیت سازی در مراکز غیر دولتی چندین استان از جمله اردبیل به صورت پایلوت آغاز شد که هم اکنون نیز در حال اجراء و پیگیری می باشد.
وی بیان کرد: کاهش نسبی فقر در ابعاد مختلف مالی، فرهنگی و اقلیتی، توسعه و بسط عدالت اجتماعی از طریق فراهم ساختن زمینه دسترسی گروه های آسیب پذیر اقتصادی و کم درآمد فاقد ضامن و وثیقه به تسهیلات بانکی، ایجاد و افزایش توان کار جهت رسیدن به ارزش افزوده، کاهش نرخ بیکاری و کمک به ارتقای سطح پس انداز ملی و کرامت انسانی افراد از اهداف اصلی طرح مذکور محسوب می شوند.
به گفته وی ، این طرح در 8 روستا و محله شهری شهرستان خلخال در حال اجرا است و در مجموع 26 گروه به تعداد 398 عضو مشارکت فعال دارند.
امیدوار افزود : این طرح از اواخر سال جاری در شهرستان مشگین شهر باظرفیت 100 گروه و با هدف ایجاد توانمندی اقتصادی برای یک هزار و 500 نفر عملیاتی خواهد شد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بهزیستی اردبیل ، شعار اکسپو میلان 2015 'تغذیه زمین، انرژی برای حیات' بود.
اکسپو رویدادی است فرهنگی-تجاری که در فواصل 5 ساله در کشورهای مختلف برگزار می شود. انتخاب میلان جهت میزبانی اکسپو 2015 توسط ایتالیا مطرح گردید تا بدین ترتیب شرکت کنندگان در این نمایشگاه نقطه نظرات و همفکری خود را در مباحثی همچون ارائه راهکارهایی جهت تضمین تامین آب و غذا، افزایش امنیت غذایی، حفظ تنوع گیاهی و جانوری و مباحث دیگری در رابطه با عنوان انتخابی نمایشگاه که یک مشکل همگانی است، به چالش بکشند. یکی از حوزه های این نمایشگاه با موضوع دانش تغذیه و توسعه پایدار و امنیت غذایی در رابطه با تحقیقات و ابداعات انجام یافته در زمینه امنیت غذایی بود.
 انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار