معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی خبر داد:
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی از اختصاص موقوفه مرحوم علی اکبر دبیر سهرابی به بهبود وضعیت درمانی زنان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 28 November 2015
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضا دانشور ثانی درباره این مطلب گفت:

سرفصل هفتم از موقوفات آستان قدس رضوی به دارالشفا و بیمارستان‌های وابسته اختصاص یافته که افراد بسیاری اموال خویش را با محوریت مصرف در این سرفصل وقف آستان قدس رضوی کرده‌اند.

معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی عنوان کرد: مرحوم علی‌اکبر دبیر سهرابی مشهور به دبیر‌السلطان طی 2 فقره وقف‌نامه در مهرماه سال 1315 هجری شمسی چند رقبه را در قوچان براي اين منظور وقف کرده است.

وی بیان کرد: ایشان تلاش کرده تا از تمامی منافع و عواید آن، 2 درصد برای حق‌التولیه و نیز 98 درصد درآمد رقبات برای مصارف زایشگاه بیمارستان امام رضا(ع) استفاده شود.

دانشورثانی ادامه داد: پیش از اختصاص عواید و درآمد به مصارف مزبور، مصارف و مخارج لازمه‌ آبادی رقبات نیز باید از هزینه‌های موقوفه کاسته شود.

وی تصریح کرد: این واقف با وقف املاك خویش تلاش کرده تا در دورانی که فقر و عدم اهتمام به بخش درمان مشکلات جبران‌ناپذیری را برای زنان و کودکان به وجود می‌آورد، زمینه‌ رشد و پیشرفت بهداشتی و درمانی بانوان را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار