رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان يزد با ابراز نگرانی از آمار بالای استفاده از موتورسیکلت در اين استان، اظهار كرد: متاسفانه امروز ديار دوچرخه‌ها با وجود 400 هزار موتورسيكلتي كه در معابر شهري تردد دارند، به شهر دوچرخه‌های موتوردار تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۳۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 28 November 2015

به گزارش تابناک یزد،سرهنگ "منصور جمشیدی" در نشست شورای ترافیک اردکان با اشاره به فعالیت بالغ 12 کارخانه توليد موتورسیکلت در استان يزد، اظهار كرد: بیشترین آسیب‌ها و جراحات بوجود آمده در حوادث رانندگي استان مربوط به راکبان موتورسیکلت و ناشی از استفاده نكردن از کلاه ایمنی است و مطمئناً اولویت پليس راهنمايي و رانندگي استان برخورد با موتورسواران فاقد كلاه ایمنی است و توصیه می‌کنیم که مردم استان در این امر کمک و مساعدت لازم را داشته باشند.

وی با بیان این ‌که یکی از اقدامات پلیس راهور در موضوع مشکلات ترافیکی و تصادفات ناشی از آن، کنترل و برخورد با متخلفین موتورسوار است، خاطرنشان کرد: البته قبل از برخورد با متخلفان، انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی ضرورت دارد كه خوشبختانه در سال جاری نيز پليس در اين رابطه اقدامات موثري را در دستور كار قرار داده است.

جمشيدي افزود: برگزاری جلسات متعدد آموزش استفاده از کلاه ایمنی، توزیع رایگان کلاه ایمنی در بین مردم و غيره از جمله اين اقدامات است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با تاكيد بر در دستور كار قرار گرفتن اصلاح معابر اردکان، به اهمیت نصب دوربین‌هاي کنترل سرعت در شهرهای استان اشاره و عنوان كرد: با همکاری فرمانداری و شهرداری اردکان و با توجه به معضلات ترافیکی، آغاز نصب دوربین‌های کنترل سرعت در سطح شهر به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به تعاملات مناسب پلیس راهور با مسئولان، تصریح کرد: امیدواریم نتایج پیگیری‌ها و جلسات مسئولان مربوطه با پلیس راهور به کاهش حوادث ترافیکی بینجامد.

جمشيدي در پايان نيز به برگزاري اولین همایش ترافیکی استان با همکاری دانشگاه یزد و راهنمایی و رانندگی استان، با حضور مهمانان خارجی در سال جاری خبر داد.

"حسین اسماعیلی" فرماندار اردکان نیز در این جلسه با تشکر از مسئولان استانی و شهرستان در راستای اجرایی‌کردن دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین رویه مناسب اجرایی شدن قوانین ترافیکی در شهرستان اردکان، افزود: تاکنون در خصوص تسهیل در عبور و مرور شهروندان، سیاست‌های حمل و نقل عمومی و بررسی مسائل تجهیزات و علائم ایمنی راه‌های اردکان در جلسات مختلف شورای ترافیک شهرستان بررسی‌های لازم صورت گرفته و تصمیمات مناسبی اتخاذ شده است.

وي ارتقای فرهنگ ترافیک را یکی از دغدغه‌های مسئولان مربوطه در شورای ترافیک شهرستان اردکان عنوان کرد و گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات وسیله نقلیه موتورسیکلت به‌ویژه برخورد با عابرین پیاده، یکی از اصلی‌ترین راه‌های کاهش این اتفاقات، توجه به مباحث فرهنگی و آموزشی است.

فرماندار اردکان بر لزوم نصب دوربین‌های کنترل سرعت در تقاطع و معابر پرتردد شهرستان تأکید کرد و افزود: با توجه به صنعتی ‌شدن شهرستان و افزایش جمعیت ساکن در شهرستان، مسلماً نیاز به کنترل و نظارت بیشتر در امر تردد و مسائل ترافیکی نیز افزایش می‌یابد که یکی از بهترین وسایل کنونی در این امر استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت است.

اسماعيلي افزود: در حال حاضر مباحث ترافیکی و تصادفات از معضلات شهرهای بزرگ و در حال توسعه است که امیدواریم با نصب دوربین کنترل سرعت بتوان به نحو شایسته‌ای مشکلات موجود در این زمینه را رصد و برطرف كرد.

گفتنی است؛ در این جلسه اجرایی‌شدن طرح نصب دوربین کنترل سرعت و همچنین ممنوعیت عبور و مرور و توقف وسایل نقلیه سنگین در محدوده شهری به تصویب رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار