طناز دهقان بازیگر نوجوان عرصه ی تئاتر با بیان اینکه نگاه اهالی سینما نباید به صورت آرمانی باشد عنوان کرد: نگاه اهالی سینما به دوران نوجوانی و جوانی تخصصی و جدی باشد.
کد خبر: ۱۳۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 28 November 2015

این بازیگر تئاتر گفت: در کشور تولید کنندگان آثار سینمایی کم تر به ساخت فیلم در حوزه نوجوانان بها می دهند به گونه ای که حتی اکران اینگونه فیلم ها با مشکلاتی در زمینه ، گیشه و حمایت سرمایه گذاران از ساخت چنین فیلم هایی مواجه می شود.

طناز دهقان در گفتگو با خبرنگار تابناک بابیان اینکه از 6 سالگی کار بازیگری را آغاز کرده با سریال سینمایی شهریار به کار گردانی (تبریزی) شرکت کرده است گفت: با بازی در فیلم غربت ها که درجشنواره بین المللی فیلم های کودکان نوجوانان اصفهان اکران شد دیپلم افتخاری بازیگری را از هیئت داوران جشنواره دریافت کردم.

وی بابیان اینکه کیفیت آثار به نمایش درآمده در جشنواره همدان نسبت به جشنواره اصفهان رشد قابل توجهی داشته است عنوان کرد: فیلم های که در جشنواره همدان به نمایش در آمدرآثاری بود که به دغدغه های نوجوانان بهتر و عمیق تر پرداخته شده بود.

این بازیگر تئاتر با بیان اینکه با اقدام خوبی که از سوی مسئولین نسبت به تفکیک جشنواره انجام شد گفت: با تفکیک جشنواره تمر کز خوبی نسبت به مشکلات نوجوانان ، تولید کنندگان آثار به دوره نوجوان پرداختند.

دهقان بابیان اینکه ایجاد بخش فیلم سازی کار بسیاری خوبی در رشد نوجوانان در ساخت فیلم خواهد شد افزود: جداسازی بخش فیلم سازی یک برای خوب برای نوجوانان است تا بتوانند به میدان بیایند و خود را اثبات کنند.

وی در رابطه با جداسازی بخش کودک از جشنواره و اینکه این اقدام کار شناسی شده است، یا خیر نیز عنوان کرد: باید کارشناسان حوزه هنری در آینده این حرکت فرهنگی را آسیب شناسی کنند.

این بازیکر تئاتربا اشاره به بعد منفی جداسازی بخش کودک از جشنواره عنوان کرد: سینما ی کودک ونوجوان و اهالی سینما باید به صورت جدی و تخصصی به دوران جوانی بپردازند و دغدغه های آینده سازان را مورد بررسی قرار دهند و نگاه آنان صرفا به صورت آرمانی نباشد.

دهقان بابیان اینکه کودکان در دنیای فانتزی به خیال پردازی توجه ویژه ای می کنند اما نوجوان مثل جوان در عرصه اجتماع واقع گراست گفت: دنیای کودکان نوجوانان یک دنیای کاملا متفاوت است که تولید کنندگان آثار هنر در حوزه سینما باید توجه ویژه ای نسبت به این مطالبات داشته باشند.

وی با بیان اینکه تفکیک جشنوراه و دوسالنه شدن آن در اولین حرکت باعث شده است تعداد آثار کاهش پیدا کند بیان کرد: این حرکت باید تذکری به مسئولین جشنواره برای حمایت بیشتر از تولید کنندگان آثار باشد.

دهقان بابیان اینکه وقتی آثار سینما گران نوجوان اکران عمومی نمی شود ذوق و شوق فعالیت در این عرصه را از دست می دهند ادامه داد: آثار این نوجوانان در بین کارگردانان سینمای بلند دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه نوجوانان با سینما بیگانه نیستند بلکه آثار نوجوانان محتوا ندارد گفت: بیشتر تولید کنندگان به دنبال آثاری هستند که اقتصادی باشد و به این توجه نمی کنند که آثار آن ها باید در اجتماع تاثیر گذار باشد.

این بازیگر تئاتر همچنین به ایجاد بخش المپیاد فیلم سازی در جشنواره 29 اشارهد کرد و افزود: ایجاد بخش المپیاد فیلم سازی در جشنواره 29 کار بسیار قابل تقدیری بود چراکه شور نشاط خوبی را برای حضور در عرصه فیلم به وجود اورد.

دهقان با بیان اینکه در المپیاد فیلم سازی ایجاد کارگا های آموزشی می تواند کمک قابل توجهی برای ورود به عرصه سینما کند ادامه داد: باید توجه کرد نوجوانان فیلم ساز نیازمند حمایت های معنوی و اقتصادی ویژه ای مسئولان فرهنگی و جشنواره هستند و صرفا حمایت ها بخاطر جشنواره نباشد.

وی با بیان اینکه باید آثاری به جشنواره راه پیدا کند که دارای محتوای خوب و شایسته ای باشد گفت: آثاری که به جشنواره راه پیدا می کند باید برای کودک و نوجوان باشد و آثار ضعیف و سفارشی به جشنواره راه پیدا نکند.

این بازیگر تئاتر با بیان اینکه اکران آثار تولید شده در حوزه کودک و نوجوان نیازمند برنامه ریزی در طول سال است گفت: مسئولین باید پیگیری کنند که در هر استان یک سالن برای اکران تولیدات نوجوانان ایجاد شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار