فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از افزایش 153 درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی و قرص‌های روان‌گردان مخدر در این استان طی یک ماه اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 27 November 2015

تابناک آذربایجان غربی : سردار ناصر اصلانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های شبانه‌روزی ماموران مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی در طول یک ماه اخیر شاهد افزایش 46 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در سطح استان بودیم.

وی از افزایش 16 درصدی انهدام باند مواد مخدر در این استان طی یک ماه اخیر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: علت افزایش انهدام باند مواد مخدر در طول این مدت اشرافیت اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان در شناسایی قاچاقچیان در شهرستان‌های مختلف خصوصا جنوب است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به افزایش 153 درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی و قرص‌های روان‌گردان در این استان طی یک ماه گذشته نسبت به مدت زمان گذشته سال گذشته خبر داد.

این مسئول به اقدامات موفقیت‌آمیز نیروی انتظامی استان در طول هفت ماه گذشته در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی در طول هفت ماه گذشته موفق به افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شده‌اند.

اصلانی در ادامه به شاخص‌ترین اقدامات موفقیت‌آمیز ماموران انتظامی استان اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در طول این مدت ماموران پلیس مبارزه اقدام به انهدام این سه باند بزرگ کرده‌اند.

وی ادامه داد: در جریان انهدام این باندها 317 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف کرده‌اند و در این راستا 10 نفر دستگیر کردند.

فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: در این راستا هشت دستگاه خودروی سواری نیز توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده‌شدند.

این مسئول گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرزی آذربایجان غربی باید در خصوص عرضه، تقاضا و فروش مواد مخدر هوشیارانه و با اشرافیت کامل اطلاعاتی عمل کنیم تا بتوانیم از شیوع و رواج این پدیده شوم در جامعه جلوگیری کنیم.

اصلانی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های در مسیر ترانزیت مواد مخدر در کشور است و هر سال هزاران کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در این استان کشف و ضبط می‌شود.

وی، افزایش تولید، کاهش قیمت و ناآشنایی خانواده‌ها را از مهم‌ترین دلایل افزایش میزان مصرف این مواد مخدر عنوان کرد.

به گزارش فارس، مواد مخدر صنعتی در سال 1893 در ژاپن از ماده‌ای بنام مفامفتامین یا (مت) ساخته شد که بعدها در جنگ جهانی دوم تحت نام دیگری مورد استفاده اعضای ارتش آلمان از بالاترین تا کمترین وعده قرار می‌گرفت.

در زمان جنگ جهانی دوم به عنوان یک داروی مؤثر در رفع افسردگی سربازانی که مشغول جنگ بودند و یا نیروهایی که قرار بود چندین شبانه روز را به صورت پیوسته به نبرد مشغول باشند و فرصت استراحت نداشتند برای افزایش سطح انرژیشان استفاده می‌کردند و حتی به صورت شکلات نیز برای هوشیاری خلبانان نیروی هوایی استفاده می‌شد.

هیتلر نیز از سال 1942 تا زمان مرگ از مواد مخدر صنعتی به میزان مشخصی برای جلوگیری از افسردگی و رفع خستگی استفاده می‌کرد، پس از دهه 50 سال میلادی مصرف این مواد در آمریکا افزایش یافت و پزشکان برای درمان بی‌خوابی و چاقی نیز آن را تجویز می‌کردند.

اما پس از گذشت زمان، مواد مخدر صنعتی با نام‌های مختلف در ایران نیز رسوخ کرده و جای خود را به مواد مخدر سنتی داده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار