کد خبر: ۱۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۱ 14 March 2015
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اعلام اینکه امروزه بانک‌ها دربست در خدمت سرمایه‌داران کلان کشور هستند، گفت: افراد ضعیف در بانک‌ها جایگاهی ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس عزت‌الله یوسفیان‌ملا در یادواره شهدای روستای مرزانکلا این شهرستان در مورد وضعیت قانون بودجه کشور با اشاره به اینکه مطابق قوانین و مقررات کشور دولت دهه دوم آذر هر سال مکلف است تا لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند، افزود: این قانون در همه دنیا موجود است و در کشورمان نیز یک تاریخ منحصر به خود دارد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در 28 کشور اتحادیه اروپا معمولا 40 روز قبل پایان سال بودجه تبیین می‌شود، گفت: علتش این بوده تا از جهت پیشرفت علمی، فرهنگی، حساب‌ها و میزان وصولی راحت‌تر مسئولان تصمیم‌گیری کنند البته باید بدانیم جمعیت‌شان هم پایین بوده در حالی که پرجمعیت‌ترین این کشورها، فرانسه با 60 میلیون نفر جمعیت است.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه در کشورمان دولت باید همه سال دهه دوم آذر ماه لایحه بودجه که شامل دخل و خرج کشور است را تقدیم مجلس کند، ادامه داد: امروزه این قانون با توجه به فروش نفت و تولید آن محاسبه می‌شود هرچند درآمد غیرنفتی و سایر درآمدها همانند مالیات، عوارض و گمرک هم لحاظ می‌شود.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته صنعتی در زمینه بودجه عددی که برای هزینه دارند بسیار پایین بوده و در کنار آن عددی که برای بخش‌های عمرانی در نظر گرفته می‌شود بسیار بالا است، اضافه کرد: اگر در کشوری بودجه عمرانی پایین و بودجه جاری بالا باشد متوجه می‌شویم که آن کشور با حساب و کتاب پیش نمی‌رود.

یوسفیان‌ملا با تاکید بر اینکه در کشورمان می‌توان خدمات بسیاری را شاهد بود، اضافه کرد: در ایران به هر سو نگریسته می‌شود می‌توان یافت که عده‌ای در هر زمانی به مزاحمت علیه انقلاب و جمهوری اسلامی پرداختند و نگذاشتند بسیاری از پیشرفت‌ها رخ دهد.

* هیچ کشوری در منطقه خاورمیانه و اروپا امنیتی همانند ایران ندارد

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی انواع گروه‌ها شامل 200 گروه منافقان، مجاهدین خلق، کمونیست‌ها، اقلیت و اکثریت جلوی پیشرفت‌مان را گرفتند به گونه‌ای که در هیچ جای دنیا نمی‌توان پذیرفت در یک شهر گروهکی اعلام کند 50 هزار نیروی مسلح دارد و این امر در آمریکا و اروپا از سوی گروه‌ها و احزاب سیاسی‌ قابل پذیرش نیست ولی در کشورمان این خطراتی بود که نظام جمهوری اسلامی آنها را پشت سر گذاشت.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه در نشست خبرگان رهبری بسیاری از افراد نظر به شورایی شدن آن داشتند زیرا در شورا اختلاف‌نظر ایجاد می‌شود، گفت: با شورایی شدن مسئله برخی می‌خواستند افراد را به جان هم بیندازند و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها با زد و بند به کار خود می‌پرداختند تا کشور را از مسیر اصلی‌اش خارج کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه هیچ کشوری در منطقه خاورمیانه، آسیا، اروپا و غرب اروپا را سراغ نداریم که امنیتی همانند ایران داشته باشد، گفت: یک صدای انفجار در سراسر ایران در طول روز به گوش نمی‌رسد ولی در کشورهای مختلف آسیای، اروپایی و آمریکایی هرج و مرج بیداد می‌کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه پس از پا گرفتن جمهوری اسلامی ایران استکبارگران بهترین راه برای مقابله و براندازی نظام را تربیت عده‌ای به عنوان مسلمان طالب در افغانستان دانستند، اظهار کرد: این افراد در حوزه‌های علمیه تکفیری با هزینه بالا در عربستان آموزش دیده و راهی افغانستان شدند که دشمن دین اسلام و شیعیان بوده تا دین را از مسیر منحرف کنند.

یوسفیان‌ملا بیان کرد: در این بین بهترین موشک‌ها و سلاح‌ها را استکبارگران به طالبان دادند ولی این گروه بلای جای آنها شده و در انفجار برج دوقلوی آمریکا وارد میدان شدند.

* 3 میلیون هکتار از اراضی کشور براساس فساد واگذار شد

وی با اشاره به اینکه در 28 کشور اتحادیه اروپا برای تمام مساجد دوربین نصب شد، گفت: در این کشورها پرونده‌های متولدان از 50 سال قبل متعلق به مسلمانان را استخراج کرده و با ورود به درب منازل جویای کار و فعالیت جوانان‌شان می‌شوند که این روند آن کشورها را تبدیل به کشوری با بازجویی شدید کرده ولی بازهم امنیتی برای آنها وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عراق، پاکستان، ترکیه افغانستان چهار کشور همسایه ایران امنیت خوبی ندارند، تصریح کرد: هر کشوری برای ایجاد امنیت باید دارای صاحب عادل باشد هرچند در کشوری همانند چین با بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت ده‌ها امپراتور آمدند و رفتند تا امنیت ایجاد شود.

* مسائل فساد اقتصادی همانند بی‌حجابی، شرب خمر و بدحجابی منکر است

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، گفت: در این بین افراد زیادی به خزانه و کشورمان خیانت کردند که ممکن است متدین، اهل دفاع مقدس و صاحب‌نام بوده ولی از راه به در شدند.

یوسفیان با بیان اینکه ایران اسلامی چون صاحب دارد امنیت دارد، ادامه داد: وجود ولایت‌فقیه و رهبر انقلاب نعمت بزرگ الهی‌ است که در ابعاد مختلف این شخصیت و چهره بی‌نظیر و منحصر به فرد دنیا توانسته کشورمان را به سرمنزل مقصود هدایت کند.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه در بانک‌های کشور افرادی در بالاترین حد مشغول به فساد هستند و افرادی که نیازمند به پول بیت‌المال به عنوان وام بوده در پشت صف‌ها ماندند، گفت: 4 میلیون هکتار از اراضی کشور به برخی افراد اختصاص یافته ولی در این بین 3 میلیون هکتار بر روی فساد واگذار شد.

* ائمه جماعت کشور با تکرار مبارزه با مفسدان امنیت را از سودجویان بگیرند

وی با تاکید بر اینکه همه ضعف‌های کشور را مسئولان باید جبران کنند، گفت: مردم برای درک امنیت در کشورمان به کشورهای خارجی و اروپایی که خود را مهد تمدن می‌دانند سفر کنند تا تفاوت‌ها را مشاهده کنند.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه امام جمعه در شهرهای کشور باید همیشه خواستار مبارزه با مفسدان شوند و این مسئله آنقدر تکرار شود تا فاسدان احساس امنیت را از دست دهند، یادآور شد: در این کشور افرادی با فروش کلیه برای تهیه بخشی از جهیزیه نوعروس‌شان اقدام می‌کنند ولی در مقابل خبرهایی مبنی بر فساد و اختلاس 3 هزار و 12 هزار میلیارد تومانی به گوش برسد.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه همه دلسوزان به نظام و انقلاب در این بخش مسئول هستند، گفت: معاون اول رئیس جمهور در مورد سمیناری برای مبارزه با فساد با من صحبت داشت که اعلام کردم در این نشست که با حضور وزرا و مسئولان عالی‌رتبه کشور برگزار می‌شود، شرکت نمی‌کنم زیرا زمانی می‌توان در این نشست شرکت کرد که در مقابل فساد کارنامه و گزارش عملکرد داشته باشید و مفسدان را معرفی کرده و وضعیت بانک‌ها، اراضی و بخش‌های دیگر به مردم معرفی شود.

وی ادامه داد: حتی به رئیس مجلس هم پیشنهاد دادم که در این جلسه شرکت نکند ولی در همان روز رهبر انقلاب در بیانه‌ای فرمودند که مسئولان چه با سمینار و چه بدون آن باید کارشان را انجام دهند، جلسات خروجی داشته باشد، مصوبه داشته باشد تا با فساد ریشه‌ای برخورد شود نه با حرف و صحبت و سمینار.

* همه تریبون‌های کشور به مکان محاکمه برای مفسدان اقتصادی تبدیل شود

نماینده مردم آمل در مجلس با تاکید بر اینکه اگر همه ائمه جمعه در سایر منکرات همانند حجاب دغدغه دارند باید در مقابل اراضی هکتاری که نابجا واگذار می‌شود هم دغدغه داشته باشند، افزود: مفسدان باعث تحقیر نظام می‌شوند هرچند مسئولی هم اگر حرف در مورد مبارزه با فساد می‌زند باید خود مشکلی نداشته باشد.

یوسفیان‌ملا گفت: مسائل فساد اقتصادی همانند بی‌حجابی، شرب خمر و بدحجابی منکر است و باید همه تریبون‌های کشور به مکان محاکمه برای مفسدان اقتصادی تبدیل شوند.

* بانک‌ها در فساد مفسدان اقتصادی کشور ذی‌نفع هستند

وی با اعلام اینکه امروزه بانک‌ها دربست در خدمت سرمایه‌داران کلان کشور هستند و افراد ضعیف در بانک‌ها جایگاهی ندارند، گفت: بانک‌ها حاضر نیستند اسامی کسانی که معوقه دارند را اعلام کنند زیرا خودشان در این مفاسد ذی‌نفع هستند تا سرمایه‌داران وام‌های چند میلیاردی دریافت کند ولی یک فرد نیازمند در روند دریافت وام با ده‌ها مانع ضامن و چک معتبر روبرو می‌شود.

* نگران مسائل اقتصادی و مفسدان در کشور هستم

یوسفیان‌ملا بیان کرد: اگر در بین مردم مفسدان رسوا شوند و بیانات رهبری در این امر بازگو شود کشور جایگاهی برای مفسدان نخواهد بود هرچند مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم به خود می‌آیند.

نماینده مردم آمل در مجلس یادآور شد: هشت سال این کشور با تمام دنیای مجهز به سلاح‌های پیشرفته و کارآمد جنگید و پوز اجانب را به خاک مالید، هشت سال در داخل کشور منافقین و بدخواهان نتوانستند دست به کاری علیه انقلاب بزنند ولی ما نگران مسائل اقتصادی هستیم.

وی گفت: انتظارم از همه مسئولان و ملت این است که در حد توان با فساد مالی مبارزه کنند، حرف به میان آورده و کشور را یک‌صدا برای مقابله با فساد اقتصادی کند.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه این نظام را خدا نگهدار است، ادامه داد: نباید به هیچ وجه اجازه دهیم در این کشور افرادی سودجو که برای پرکردن جیب خود حتی در صف اول نماز جماعت بوده و تظاهر به اسلام می‌کنند کشور را در جهت اقتصادی به تباهی بکشند.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931222000171#sthash.2folXNop.dpuf
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار