یزد در زمره استانهای بهره مند از اعتبار ملی برای مقابله با ریزگردها قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 25 November 2015

به گزارش تابناک یزد،این مطلب در نشست  نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان که درخصوص برخی مسائل و مشکلات زیست محیطی و وضعیت اعتبارات استان برگزار گردید اعلام شد.

محمد رضا تابش در این نشست ضمن استماع گزارش مدیران مربوطه و با توجه به تخصیص پایین اعتبارات دستگاه های اجرایی استان، طی مذاکره تلفنی با رییس و معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواستار تحقق سهم استان یزد از اعتبارات ملی و پیش بینی شده گردید که با قول مساعد مسوولان مقرر شد این موضوع با سفر هفته جاری نصیری زاده رئیس سازمان مدیریت استان به تهران پیگیری شود.
همچنین درخصوص شروع عملیات احداث مرکز تحقیقات زیست محیطی شهرستان اردکان و اختلاف نظر مابین سازمان محیط زیست و مدیریت استان، بحث و تصمیم گیری صورت گرفت و قرار شد با توجه به تخصیص اعتبار اولیه و زمین ،هر چه سریعتر مجوز نهایی کار نیز صادر شود.
نماینده مردم اردکان در ادامه، برخی مسائل مرتبط با محیط زیست اردکان از جمله پارک ملی سیاه کوه و تجهیزات و امکانات مورد نیاز را مطرح و خواستار آن شد تا سازمان محیط زیست به تعهدات خود عمل نماید.
سادات موسوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد نیز ضمن قول پیگیری موارد مذکور، از نماینده مردم اردکان بدلیل پیگیری در زمینه افزایش حقوق محیط بانان، خصوصا قرار گرفتن استان یزد در زمره استانهای بهره مند از اعتبار ملی برای مبارزه با ریزگردها تشکر و قدردانی کرد.
نماینده مردم اردکان، عضویت کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، عضویت شورای عالی حفاظت محیط زیست و ریاست فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس را بر عهده دارد.
استان یزد در مسیر وزش طوفان ها و بادهای شدید شمال غرب به جنوب شرق از اصفهان به استان کرمان قرار دارد و با توجه به وجود کویر و تپه های شنی و ماسه ای این امر موجب به وجود آمدن گرد و غبار و افزایش ذرات معلق در هوا می شود.
به گفته مسئولان یزد امر گاهی این ذرات معلق در هوای تا 7 برابر حد مجاز و استانداردهای زیست محیطی فرا تر می رود و میزان ذرات از میانگین 150 میکروگرم شروع شده و گاهی تا یک هزار میکروگرم هم می رسد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار