نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن انتخابات که یک فوریت آن مصوب شده و قرار است در صحن علنی مجلس به تصویب برسد قطعا با رای مثبت نمایندگان روبه‌رو می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲ 13 March 2015

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: طرح استانی شدن انتخابات در کمیسیون‌ شوراها و امور داخلی مجلس در حال بررسی است و تلاش ما بر این است تا در روزهای آینده در صحن علنی مجلس مورد تصویب و تایید نهایی قرار گیرد که قطعا در این صورت شاهد اجرای این طرح در انتخابات مجلس دهم خواهیم بود.

وی به مزایای برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی اشاره کرد و گفت: در این قالب نگاه منطقه‌ای به استانی ارتقا یافته و یک بستر خوب و ارزشمند فراهم می‌آید به طوری که با یک تلاش و جدیت واقعی سعی خواهد شد تا سطح نمایندگی مجلس ارتقاء یابد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در حقیقت نگاه توسعه‌ای محدود و اندک منطقه‌ای را به توسعه فراگیر تبدیل خواهد کرد و احساس می‌کنیم که روند اجرای پروژه‌های مختلف نیز با یک نگاه ملی و فراگیر به انجام برسد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد با استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی جایگاه و پایگاه مجلس و نگاه ملی به آن ارتقاء یافته و نمایندگان به جای پرداخت به موضوعات خرد و محدود به مسائل کلان توجه کرده و نگاه منطقه‌ای، قومی و قبیله‌ای تبدیل به یک نگاه فراگیر اصولی و ارزش‌مدار شود.

حقیقت‌پور ارتقای تراز نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در سایه برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی یادآور شد و گفت: اشکال این طرح نیز بالا بودن هزینه‌های انتخابات بود که قطعا به نسبت انتخابات منطقه‌ای این هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

وی در پایان ضرورت شناخت مردم را نسبت به کاندیداها در مدل استانی برگزار شدن انتخابات مجلس با یک روند کند توصیف کرد و گفت: امیدواریم این مشکلات و نارسایی‌ها نیز رفته رفته برطرف شود و امکان برگزاری انتخابات استانی مجلس شورای اسلامی هم فراهم شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار