معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: 22 ایستگاه مطالعه رسمی در همدان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۱۳۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 24 November 2015

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: 22 ایستگاه مطالعه رسمی در همدان راه‌اندازی شده است.

به گزارش فارس، حسن عرفانی‌مقدم درمراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی شهرستان اسدآباد، عادت به مطالعه کتاب در جامعه را ضعیف خواند و اظهار کرد: متأسفانه در جامعه ما به همه چیز عادت می‌شود، جز به کتاب و کتابخوانی؛ وی ادامه داد: باید مطالعه کتاب در جامعه به یک عادت تبدیل شود و نوجوانان و جوانان ساعتی از روز را با کتاب و کتابخانه بگذرانند.

معاون کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در سال 90 میزان سرانه مطالعه کتاب 26 دقیقه در روز بوده است، گفت: آمار کتابخوانی در جامعه ما آمار خوبی نیست و البته مطالعه کتاب در این جامعه رو به رشد است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی سطح کشور به یک سامانه متصل است و ما از طریق همین سامانه می‌توانیم رصد کنیم که چه کتاب‌هایی بیشتر به امانت رفته است، افزود: کتاب‌های حوزه ادبیات و رمان عامه‌پسند بیشتر به امانت رفته است.

عرفانی‌مقدم با بیان اینکه رمان‌های عامه‌پسند رمان‌هایی است که تأثیر چندانی در ارتقای سطح علمی و فکری جامعه ندارد، افزود: مخاطب این نوع رمان‌ها سنین نوجوان و جوان جامعه هستند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های رمان در کتابخانه‌های عمومی فرسوده هستند و یکی از دلایل این فرسودگی به امانت بردن بیش از حد آن است، گفت: به دنبال استفاده جامعه مخاطب این نوع رمان‌ها بنا داریم که کتاب‌ها را غربالگری کنیم.

معاون کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتاب‌های حوزه دین نیز به خوبی در بین جامعه جا پیدا کرده است، افزود: این نوع کتاب‌ها در سطح استان همدان نیز رتبه دوم در امانت‌دهی دارند.

وی با قدردانی از تعامل و همکاری خوب شهردار، بخشداران در زمینه توجه و اهتمام به کتاب، گفت: امروز دوران طلایی کتابخوانی در اسدآباد است که باید مسئولان برای توسعه مشارکتی در ایجاد کتابخانه بیشتر توجه کنند.

عرفانیمقدم با اشاره به اجرای طرح ایجاد ایستگاه مطالعه در سطح استان گفت: در این استان نزدیک به 310 هزار نسخه کتاب با مبلغ 600 میلیون تومان برای این ایستگاه‌ها خریداری شده است.

وی افزود: این طرح به صورت آزمایشی انجام شد که البته مرحله دوم آن هنوز از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ابلاغ نشده است.

معاون کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به استقبال خوب مردم از این طرح، گفت: در این استان 22 ایستگاه مطالعه رسمی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: البته این ایستگاه در برخی از ادارات استان نیز به صورت غیر رسمی ایجاد شده است.

عرفانی‌مقدم با تأکید بر آغاز طرح توسعه طبقه فوقانی کتابخانه شهید رجائی گفت: ایجاد فضای بیشتر برای این کتابخانه یکی از مطالبات به حق مردم است که باید هر چه زودتر به انجام برسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار