رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: امسال طرح پزشک خانواده شهری در همدان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 24 November 2015

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: امسال طرح پزشک خانواده شهری در همدان اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس ، بابک یوسفی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان با بیان اینکه بعد از انقلاب تحولی در نظام سلامت رخ داد، اظهار کرد: از اولویت‌های اهمیت به حوزه بهداشت؛ توجه به بهداشت دهان و دندان است.

وی با هشدار نسبت به تغییر رفتار جامعه در ابتلا به بیماری ایدز، گفت: الگوی انتقال این بیماری از تزریق به سمت روابط جنسی در حال تغییر است و اگر نتوانیم این وضعیت را کنترل کنیم این بیماری به عنوان جبهه قوی فعالیت خود را پیش خواهد برد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه در بهترین شرایط متولیان بهداشت می‌توانند 20 تا 25 درصد مشکلات را رفع کنند، افزود: سازمان‌های دیگر و ارکان جامعه باید اقدامات جدی در حوزه بهداشت و پیشگیری انجام دهند.

وی با بیان اینکه در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت وزیر بهداشت دستور داد استان مازندران و فارس به عنوان پایلوت طرح پزشک خانواده شهری را اجرا کنند، خاطرنشان کرد: این طرح در سال 94 اجرایی می‌شود.

یوسفی گفت: امیدواریم در شهر همدان نیز ابتدای دی‌ ماه کار را آغاز کنیم چراکه با اجرای آن تحول چشمگیری را در شهر شاهد خواهیم بود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه امسال 22 چشمه سرویس‌ بهداشتی بهره‌برداری شد، اظهار کرد: توسعه، نگهداری، اصلاح و سیاست‌گذاری سرویس‌های بهداشتی به عهده شهرداری است.

حسین خانجانی با بیان اینکه در حال حاضر 335 چشمه فعال در شهر همدان وجود دارد، هزینه نگهداری هر سرویس‌ بهداشتی در منطقه را 16 میلیون و 400 هزار ریال و در محله را 959 هزار ریال در سال دانست.

وی گفت: سالانه 450 میلیون تومان برای نگهداری سرویس بهداشتی‌ هزینه می‌شود و هر سال این مبلغ رو به افزایش است.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان ادامه داد: 30 چشمه سرویس بهداشتی در بقعه شاهزاده حسین(ع) و مسجد جامع همدان احداث شده که وظیفه نگهداری آنها به عهده آن مراکز است.

وی افزود: از سال گذشته به ازای هر ساختمان سرویس بهداشتی یک چشمه به سرویس بهداشتی فرنگی در رینگ شهری اضافه شده است.

خانجانی با اشاره به پیشنهاد مرکز بهداشت در خصوص ایجاد نمازخانه و سرویس بهداشتی در مجتمع‌های تجاری بزرگ گفت: امیدواریم این طرح اجرایی شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار